• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
5

اتریوم سقوط کرد/ طرفداران این سکه نگران بودند

  • کد خبر : 42502
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۸
اتریوم سقوط کرد/ طرفداران این سکه نگران بودند

اتریوم (ETH) اخیراً به زیر سطح حمایت روانی 3000 دلار سقوط کرده است که باعث نگرانی جدی سرمایه گذاران و طرفداران ارز دیجیتال شده است.

به گزارش تجارت نیوز، روند نزولی اتریوم متاثر از روند گسترده تری در بازار است که نشان دهنده کاهش درآمد از شبکه اتریوم است.

عوامل موثر بر کاهش قیمت اتریوم

عوامل متعددی در کاهش اخیر قیمت اتریوم نقش داشته است. اولین عامل خروج سرمایه از ETF های اتریوم است. از زمانی که معاملات ETF نقطه اتریوم در 23 جولای آغاز شد، خروج سرمایه قابل توجهی از این صندوق ها وجود داشته است. داده های Farside Investors نشان می دهد که این صندوق ها تنها در 2 آگوست خروجی خالص 54.3 میلیون دلاری را تجربه کردند. به طور کلی، این وجوه از زمان آغاز به کار خود دارای خروجی خالص 510.7 میلیون دلاری بوده است که تنها 2.12 میلیارد دلار از این مبلغ را صندوق Grayscale Ethereum (ETHE) تشکیل می دهد.

دومین عامل روند کلی بازار ارزهای دیجیتال است. به طور کلی بازار ارزهای دیجیتال یک روند نزولی را دنبال کرده است که ناشی از کاهش قیمت بیت کوین است. اتریوم ارتباط قوی با قیمت بیت کوین دارد. داده های IntoTheBlock نشان می دهد که همبستگی بین اتریوم و بیت کوین بر قیمت این ارز دیجیتال تأثیر گذاشته و باعث کاهش بیشتر آن شده است.

پیامدها برای سرمایه گذاران اتریوم

کاهش قیمت به زیر 3000 دلار برای سرمایه گذاران نگران کننده است زیرا می تواند نشانه روند نزولی جدید باشد. با این حال، داده های تاریخی نشان می دهد که اتریوم به سرعت سطح 3000 دلار را پس از اینکه قبلاً به زیر این سطح پشتیبانی سقوط کرده بود، بازیابی کرد. داده های IntoTheBlock نشان می دهد که تقاضای زیادی برای اتریوم در این سطح قیمت وجود دارد که می تواند امکان بازیابی قیمت را فراهم کند.

اگر اتریوم نتواند بالاتر از سطح 3000 دلار باقی بماند، خطر افت تا حدود 2700 دلار وجود دارد، منطقه پشتیبانی بحرانی که در آن 11.1 میلیون آدرس توکن را با قیمت متوسط ​​2647 دلار خریداری کرده اند.

بیشتر بخوانید: قیمت اتریوم امروز چهارشنبه 10 مرداد 1403

کاهش درآمد اتریوم

علاوه بر کاهش قیمت، درآمد اتریوم نیز به پایین‌ترین سطح کاهش یافته است. داده های Token Terminal نشان می دهد که درآمد اتریوم در 30 روز گذشته 40.4 درصد و نسبت به سال گذشته 44.8 درصد کاهش یافته است. هزینه های شبکه نیز روند نزولی داشته و کاربران در 30 روز گذشته 92.97 میلیون دلار کارمزد پرداخت کرده اند که 32.8 درصد ماه به ماه و 38.3 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

کاهش درآمد و نرخ به کاهش تعداد کاربران فعال روزانه شبکه مربوط می شود. داده های ترمینال توکن نشان می دهد که تعداد کاربران فعال ماهانه 9.8 درصد و تعداد کاربران فعال هفتگی و روزانه به ترتیب 20.1 درصد و 15.3 درصد کاهش یافته است.

وضعیت فعلی بازار

طبق آخرین داده ها، اتریوم در حدود 2979 دلار معامله می شود که در 24 ساعت گذشته بیش از پنج درصد کاهش داشته است. کاهش اخیر قیمت اتریوم به زیر 3000 دلار، همراه با کاهش درآمد و فعالیت کاربران، چشم انداز چالش برانگیزی را برای این ارز دیجیتال ارائه می دهد. در حالی که ممکن است تقاضای قوی در سطوح قیمت پایین‌تر برای اتریوم وجود داشته باشد، روند کلی بازار و خروجی ETF نشان‌دهنده چشم‌انداز بازار محتاطانه است.

سلب مسئولیت: همانطور که همه می دانید، تجارت در هر نوع بازاری نیاز به دانش و تجربه کافی دارد. این گزارش تجارت نیوز تنها در راستای تحلیل داده ها و اخبار مرتبط بوده و این مجموعه هیچ نوع پیشنهادی برای هیچ نوع معامله ای به خوانندگان محترم ارائه نمی دهد.

223223

منبع خبرآنلاین

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42502

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.