• امروز : چهارشنبه, ۲۵ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 16 October - 2024
1

آیا فعالیت مرموز نهنگ بیت کوین باستانی مربوط به خالق این ارز دیجیتال است؟

  • کد خبر : 44959
  • ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۳
آیا فعالیت مرموز نهنگ بیت کوین باستانی مربوط به خالق این ارز دیجیتال است؟

اکوایران: از 24 سپتامبر (3 اکتبر)، یک نهنگ قدیمی بیت کوین در مجموع 58.3 میلیون دلار به صرافی کراکن منتقل کرده است.

اخبار اقتصادی، نهنگ قدیمی بیت کوین که در دو ماه اول ایجاد بزرگترین ارز دیجیتال در سال 2009 بیت کوین استخراج کرده بود، اخیرا بخشی از دارایی های خود را منتقل کرده است.

به گزارش کوین تلگراف، طبق اطلاعات Arkham Intelligence، این نهنگ در تاریخ 3 اکتبر 10 بیت کوین به ارزش 610000 دلار را به صرافی کریپتوکارنسی کراکن منتقل کرد. این نهنگ از 24 سپتامبر (3 اکتبر) در مجموع 58.3 میلیون دلار به این صرافی واریز کرده است. قبل از نقل و انتقالات اخیر، این کیف پول تقریباً 10 سال غیرفعال بود.

این کیف پول در حال حاضر دارای 1169 بیت کوین به ارزش 4.72 میلیون دلار است. این فعالیت باعث گمانه زنی های جدیدی در مورد هویت ساتوشی ناکاموتو، خالق مرموز بیت کوین شده است. شبکه آمریکایی HBO مستندی با عنوان “پول الکتریکی: راز بیت کوین” در 8 اکتبر منتشر خواهد کرد که ادعا می کند هویت ناکاموتو را فاش می کند. گفته می شود لن ساسمن، دانشمند کامپیوتر فقید آمریکایی، در این فیلم با نام ناکاموتو معرفی شده است.

ساسمن در سال 2011، اندکی پس از آخرین تماس ناکاموتو با جامعه بیت کوین درگذشت. تجربه ساسمن در فناوری Rimler (پیش‌آهنگی برای شبکه همتا به همتای بیت‌کوین) و تلاش‌های او برای حل مشکل خطای بیزانس (مسئله‌ای حیاتی در سیستم‌های غیرمتمرکز) به این گمانه‌زنی دامن می‌زند که او ممکن است در ایجاد بیت‌کوین نقش داشته باشد.

طرفداران این نظریه همچنین به زمان مرگ ساسمن در جولای 2011، یعنی تنها دو ماه پس از آخرین ایمیل ناکاموتو به جامعه بیت کوین، و همچنین موقعیت جغرافیایی وی در بلژیک در طول توسعه بیت کوین اشاره می کنند که مطابق با انگلیسی-بریتانیایی است. سبک نوشتن در انتشارات ناکاموتو یافت می شود.

با وجود این شایعات، مردیث پترسون، همسر ساسمن، علناً اعلام کرد که باور ندارد ناکاموتو شوهر او بوده است. اما با افزایش کنجکاوی در مورد این مستند، دنیای ارزهای دیجیتال منتظر افشاگری های بیشتری است.

آخرین قیمت بیت کوین و اتریوم

بر اساس داده های سایت Investing، قیمت بیت کوین در روز یکشنبه (15 اکتبر) از 61495 دلار به 62772 دلار در نوسان بوده است. این ارز دیجیتال در ساعت 19:27 به وقت ایران به قیمت 62726 دلار معامله شد. تغییر قیمت بیت کوین در 24 ساعت مثبت بود و این ارز دیجیتال با رشدی حدود 550 دلار همراه بود.

ارزش تراکنش های بزرگترین ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 18.13 میلیارد دلار بوده و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به یک هفته قبل 5 درصد کاهش داشته است.

علاوه بر این، قیمت اتریوم در همان روز از 2407 دلار به 2455 دلار در نوسان بود. این ارز دیجیتال در ساعت 19:27 به وقت ایران به قیمت 2447 دلار معامله شد. تغییر قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و این ارز دیجیتال با افت حدود 30 دلاری مواجه شده است.

ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار در 24 ساعت گذشته 8 میلیارد دلار بود و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به یک هفته قبل 8 درصد کاهش یافته است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=44959

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.