• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
5

آیا شکر گران می شود/ محدودیت های صادراتی هند تغییر نمی کند؟

  • کد خبر : 42755
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۳:۰۴
آیا شکر گران می شود/ محدودیت های صادراتی هند تغییر نمی کند؟

اکوایران: بر اساس آخرین گزارش بلومبرگ، هند محدودیت هایی را برای صادرات شکر به ضرر تولیدکنندگان داخلی حفظ کرده است. فعالان بازار شکر ایران پیش بینی می کنند با این اتفاق قیمت شکر همچنان بالا باشد و برخی معتقدند این قیمت ها افزایش خواهد یافت.

اخبار اقتصادی؛ هند صادرات شکر را برای اطمینان از عرضه کافی برای مصرف داخلی و افزایش تولید اتانول این کشور محدود کرده است.

به گزارش بلومبرگ، دولت می خواهد اطمینان حاصل کند که شکر کافی برای بازار محلی با قیمت های مناسب وجود دارد و از نیشکر بیشتری برای تولید اتانول استفاده می کند.

آنها گفتند مجوز صادرات در حال حاضر مورد تردید نیست. البته حفظ محدودیت ها ضربه جدی به کارخانه های قند محلی خواهد بود که از آنها خواسته اند آرامش داشته باشند.

هند دومین تولید کننده شکر در جهان است. بنابراین این باید به حمایت از قیمت های جهانی کمک کند که تا کنون حدود 12 درصد کاهش یافته است.

هند یک سیستم سهمیه بندی برای صادرات شکر در فصل منتهی به سپتامبر 2023 به دلیل تولید ضعیف معرفی کرد و محموله ها را به حدود 6 میلیون تن در مقایسه با 11 میلیون تن بدون محدودیت در سال قبل محدود کرد. محدودیت ها در ماه اکتبر برای پایین نگه داشتن قیمت های محلی قبل از انتخابات ملی که بین آوریل و ژوئن برگزار شد، گسترش یافت.

کارخانه های شکر هندی انتظار داشتند که پس از بررسی محدودیت ها کاهش یابد.

هدف نخست وزیر نارندرا مودی برای افزایش نسبت اتانول در ترکیبات بنزین به 20 درصد تا اکتبر 2026 یکی از دلایلی است که او این محدودیت ها را حفظ کرده است.

انجمن تولیدکنندگان شکر و سوخت های زیستی هند ماه گذشته گفت که این کشور تا پایان فصل در 30 سپتامبر بیش از 9 میلیون تن ذخایر خواهد داشت که برای تامین مصرف داخلی، صادرات و حفظ اتانول کافی است. با این حال، به گفته افراد آگاه، تا آن زمان هند می توانست تنها 8.5 میلیون تن ذخایر داشته باشد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42755

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.