معامله گران می گویند اگرچه مسیر حرکت دلار از ارز جدا شد و در اواخر هفته گذشته طلا را ذوب کرد، اما دلار همچنان منتظر حرکت ارز و طلا است. به گفته این گروه از معامله گران، در صورت ادامه کاهش قیمت انس در این هفته، سکه و طلا ممکن است به سمت پایین حرکت کنند و از پایین برای صعود بازگردند. در صورت وقوع چنین رویدادی، بازار فارکس نیز ممکن است بازار سکه و طلا باید همراه باشد. اما از سوی دیگر گروهی معتقدند که مسیر دلار همچنان از مسیر طلا و ارز جدا است و روند این دو را نمی توان از هم جدا کرد. بازار ارز تاثیرگذار باشد می گویند این رابطه برعکس است و دلار روی طلا و ارز تاثیر می گذارد.

به گزارش اخبار اقتصادی، قیمت دلار هرات یکشنبه از سطح 49 هزار و 450 تومان آغاز شد و چندین بار به سمت مقاومت مهم 49 هزار و 600 تومان پیش رفت، اما نتوانست آن را بشکند یا بالای آن تثبیت کند. در آفرهای شبانه ادامه خواهد داشت. قیمت دلار هرات با کاهش 48 هزار و 300 تومانی بسته شد. بازار ارز هرات روز یکشنبه با قیمت 49 هزار و 460 تومان به کار خود پایان داد. قیمت بند در پایان هفته گذشته وارد کانال 50 هزار تومانی شد و روز یکشنبه تلاش کرد مقاومت 50 هزار و 400 تومانی را بشکند اما نتوانست از این سد عبور کند.

به گفته معامله گران، در مجموع معاملات روز یکشنبه مانند روز گذشته بود، فقط بازار دردناک تر و سطحی تر شد.

روز یکشنبه خبرهای مهمی در بازار منتشر شد. ابتدا رئیس اتاق بازرگانی ایران از احتمال تصویب FATF خبر داد و گفت: اخبار غیررسمی از پذیرش FATF شنیده ایم. البته هفته گذشته در بازار خبرهایی مبنی بر پذیرش FATF در بین معامله گران دست به دست می شد.

معامله گران فنی معتقدند که اگر قیمت دلار از 49300 توکن فراتر رود، ممکن است بار دیگر به مقاومت مهم خود نزدیک شود. کارشناسان فنی می گویند که بعید است این مقاومت بدون اخبار سیاسی منفی شکسته شود. اگر قیمت دلار هرات حمایت 49 هزار و 200 تومانی را از دست بدهد، سطح مهم بعدی بین 49 هزار تا 48 هزار و 900 تومان خواهد بود، سطحی که حتی با تبادل زندانی هم از بین نرفت.