• امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
2

آیا راه برای ورود تجار ایرانی به غرب چین باز است؟

  • کد خبر : 38696
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۸
آیا راه برای ورود تجار ایرانی به غرب چین باز است؟

اکوایران: در دیدار فعالان اقتصادی ایران و بخش خصوصی چین، طرف چینی خواستار ایجاد مکانیزم منظم برای ترخیص کالا بین ایران و غرب چین شد. آنها بر طراحی بستری برای ارائه محصولات هر دو طرف تاکید کردند. مسائلی که مورد تایید طرف ایرانی قرار گرفت.

اخبار اقتصادی؛ بهمن عشقی دبیرکل اتاق بازرگانی تهران در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو 2024 با هیئت تجاری منطقه «خورخس» چین دیدار و گفتگو کرد. “خورخس” یک منطقه ویژه اقتصادی در مرز قزاقستان است. این منطقه در غرب چین واقع شده و عملا دروازه ورود به بازار است.

در این نشست “فا فامینگ” رئیس اتاق بازرگانی بین المللی هورجس چین تلاش برای ایجاد مسیر حمل و نقل و ترانزیت کالاهای ایرانی از طریق این شهر به سایر نقاط چین را زمینه ساز شکل گیری منظم و پایدار دانست. مسیرها تجارت شرکت های ایرانی با مناطق غربی چین این رابطه از تمایل این اتاق برای تبادل نظر و تبادل نظر با اتاق تهران برای ارائه شرکت های حمل و نقل از دو طرف خبر داد.

وی با اشاره به وجود منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان، اعلام کرد: با اختصاص اتاقی برای عرضه و معرفی محصولات ایرانی در این منطقه ویژه، امکان آشنایی شرکت های چینی با محصولات ایرانی فراهم می شود.

فامینگ همچنین زمینه های عرضه و معرفی محصولات ایرانی به خریداران چینی را بستر تجارت الکترونیک در این کشور دانست و در عین حال ایجاد مکانیزم منظم برای ترخیص کالا بین ایران و هورجس را ضروری دانست.

تجارت برد-برد بین ایران و چین

دبیرکل اتاق بازرگانی تهران در این نشست گفت: شرکت های چینی برای تقویت روابط خود با بازار ایران باید بر روحیه محافظه کارانه خود غلبه کنند و به تجارت برد-برد با همکاری شرکت های ایرانی اعتقاد داشته باشند.

بر اساس اعلام اتاق بازرگانی تهران، وی تمایل اتاق تهران برای ایجاد دفتر این اتاق در شهر هورگس را برجسته کرد و افزود: با مشارکت پلتفرم های تجارت الکترونیکی از دو کشور، ساخت و طراحی آن انجام می شود. امکان ایجاد بستر ایرانی و چینی برای ارائه کالاها و محصولات ایرانی به خریداران چینی وجود دارد.

عشقی همچنین به همکاری های اقتصادی دو کشور در زمینه محصولات حلال پرداخت و سپس ایجاد سرمایه گذاری مشترک در حوزه لجستیک برای حمل و نقل کالا بین ایران و منطقه خورگس را مورد تاکید قرار داد. در عین حال، شرکت‌های حمل‌ونقل چینی می‌توانند با همکاری و توافق با همتایان ایرانی خود، سرمایه‌گذاری مشترکی در حوزه لجستیک ایجاد کنند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38696

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.