• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
6

آیا ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن متوقف شده است؟

  • کد خبر : 27465
  • ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۵
آیا ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن متوقف شده است؟

طرح ملی نهضت مسکن یکی از پروژه های مربوط به مسکن حمایت هایی است که دولت سیزدهم در ابتدای کار خود ارائه کرد.

دولت رئیسی با انتقاد از دولت قبل در حوزه ساخت و ساز مسکن و مدعی تبدیل شدن جامعه فقیر به مالک، بدون بررسی کافی و نظر کارشناسی این طرح را اجرا کرد. نتیجه این شعارها اکنون به گونه ای نمایان شده است که پس از دو سال حتی یک واحد از این پروژه تحویل داده نشده است. اما در این بین ابهامات دیگری برای متقاضیان این طرح وجود دارد و سوالاتی در مورد ثبت نام نیز مطرح می شود.

زمان ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن فرا رسیده است

ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن یک فرآیند دائمی نیست و وزارت راه و شهرسازی هر بار فواصل زمانی را برای این فرآیند مشخص می کند. لحظه ثبت نام نهضت ملی مسکن در فاز جدید هنوز از سوی وزارت راه و شهرسازی اعلام نشده است.

درآمد اولیه واحدهای مسکونی ملی

در دوره قبلی ثبت نام اعلام شده بود که متقاضیان نهضت ملی مسکن در تهران باید حدود 40 میلیون تومان را در هشت قسط پرداخت کنند. این در حالی است که در پروژه شهر جدید پرند علاوه بر وام 450 میلیونی، متقاضیان باید این 40 میلیون را در هشت مرحله یعنی 320 میلیون تومان پرداخت می کردند.

این 40 میلیون تومان به عنوان کمک اولیه مردم به حساب بانکی که به نام خود افتتاح کردند واریز شد و سازندگان پروژه توانستند طبق برنامه زمان بندی شده از آن پول برداشت کنند.

چهار مرحله نهضت ملی مسکن عبارت بودند از:

سپرده اول؛ هنگام ثبت نام

سپرده دوم؛ بعد از بنیاد

سپرده سوم؛ پس از اسکلت سازی و سفت شدن.

سپرده چهارم؛ در طول نجاری

شرایط ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن

دولت از ابتدا شرایط خاصی را برای متقاضیان نهضت ملی مسکن تعیین کرد که در غیر این صورت نمی توانند از وزارت راه و شهرسازی عبور کنند. این شرایط عبارت بودند از:

متقاضیان طرح ملی مسکن و افراد تحت تکفل آنها نباید در پنج سال گذشته مالک زمین یا واحد مسکونی باشند.

متقاضیان نباید از تاریخ 27/11/1357 از هیچ گونه تسهیلات و تسهیلات دولتی یا عمومی غیردولتی برای خرید یا ساخت مسکن استفاده کرده باشند. همچنین این افراد نباید از ابتدای سال 1393 تسهیلات ساخت و یا خرید مسکن از سیستم بانکی کشور دریافت می کردند.

متقاضیان طرح مسکن باید متاهل یا سرپرست خانوار باشند. ثبت نام سراسری مسکن مجردان در صورتی امکان پذیر است که زنان مجرد بالای 35 سال و مردان مجرد بالای 40 سال سن داشته باشند.

متقاضی باید حداقل پنج سال در شهر مورد درخواست زندگی کرده باشد.

متقاضیان باید توانایی بازپرداخت وام ملی 1401 مسکن را داشته باشند و بتوانند حداقل 400 میلیون ریال در مرحله اول اجرای طرح ملی مسکن واریز کنند.

نحوه ثبت نام در نهضت ملی مسکن

ثبت نام در طرح ملی نهضت مسکن از همان لحظه اول به صورت حضوری انجام می شود و نیازی به مراجعه حضوری به هیچ مرکزی نیست. متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت saman.mrud.ir ثبت نام کنند. اگرچه این روند منوط به اعلام وزارت راه و شهرسازی در خصوص ثبت نام مجدد طرح ملی نهضت مسکن است.

همچنین افرادی که در مراحل قبل اطلاعات خود را اشتباه وارد کرده اند می توانند طبق اعلام رسمی وزارت راه و شهرسازی و با مراجعه به saman.mrud.ir نسبت به ویرایش اطلاعات در سامانه جابجایی مسکن و تغییر شهر انتخابی اقدام کنند. سیستم در دوره ای که تعیین می شود.

تجارت نیوز

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=27465

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.