• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
1

آپدیت جدید در بازار طلا و سکه

  • کد خبر : 44577
  • ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۹
آپدیت جدید در بازار طلا و سکه

اکوایران: در بازار شنیده می شود که در بازار سهام طلا و سکه به فروش می رسد و حتی سهام طلا و سکه به فروش می رسد. تاریخچه این نوع تجارت چیست؟

بازار ارز که روز سه شنبه وارد کانال روانی 60 هزار تومان شده بود، تنها یک روز در این کانال دوام آورد و روز چهارشنبه با افت به کانال 59 هزار تومانی بازگشت. با تغییر کانال دلار قیمت ارز و طلا که روز سه شنبه به سقف رسیده بود از سقف فاصله گرفت.

به گفته تحلیلگران، سه دلیل برای این کاهش در بازارها وجود دارد. ابتدا، بازارها به بیش از حد اشباع سقف رسیدند و مجبور شدند اصلاحاتی را برای رفع اشباع بیش از حد انجام دهند. از دیدگاه معامله گران، دومین دلیل کاهش بازارها، خط اخبار مثبتی است که همزمان با سفر پزشکان به نیویورک شکل گرفت. از جمله خبرهای مثبت می توان به صحبت های پزشکان سازمان ملل در مورد مذاکرات، خبر سفر انریکه مورا به تهران، سفر گروسی به تهران، خبر تصویب لوایح FATF اشاره کرد که از آن زمان تا کنون سر و صدایی در جامعه ایجاد کرده است. بازار دیروز معامله گران سومین دلیل تغییر قیمت را ورود بازارساز به بازار می دانند. با توجه به شرایط حاکم بر بازار ارز تهران در روز چهارشنبه، می گویند مداخله بازارساز در این هفته عمدتا در تهران بوده و حجم فروش در بازار ارز تهران باعث ایجاد فاصله بین قیمت ارز شده است. دلار برآورد شده از درهم و قیمت دلار در تهران. حتی در این هفته قیمت دلار تهران در مقاطعی به زیر قیمت دلار در هرات کاهش یافته است.

قیمت دلار هرات روز چهارشنبه از 60 هزار و 460 تومان آغاز شد و از همان ابتدا گارد کاهش داشت. بازار ارز هرات پس از تجدید ارزیابی درهم کانال با افزایش 60 هزار تومانی به 59 هزار و 950 تومان کاهش یافت. البته قیمت دلار هرات در معاملات پشت سر هم به زیر این حد نیز رسیده است.

قیمت دلار در تهران به دلیل حجم فروش در بازار کمتر از دلار در هرات بود. قیمت دلار تهران روز چهارشنبه زیر هرات 60 هزار و 150 تومان آغاز شد و در نیمه دوم کانال 60 هزار تومان کاهش یافت. قیمت دلار تهران 59 هزار و 950 تومان بسته شد.

قیمت درهم لیدر بازار روز چهارشنبه را با اختلاف منفی 130 تومانی آغاز کرد. قیمت درهم 16 هزار و 500 تومان افتتاح شد و با کاهش 16 هزار و 460 تومانی بسته شد. حباب دلار درهم در روز چهارشنبه 500 تومان برآورد شده است که نشان می دهد درهم همچنان بالاست.

در سمت رسمی بازار ارز قیمت ها در حال افزایش بود. قیمت دلار نیما به 46 هزار و 500 تومان رسید و قیمت دلار ثبت شده در سایت بانک مرکزی با 600 تومان افزایش وارد کانال جدید شد و به 44 هزار و 400 تومان رسید. از ابتدای تابستان قیمت دلار ثبت شده در سایت بانک مرکزی که 4200 تومان بود تغییر کرد و قیمت دلار به میانگین موزون 37000 تومان تبدیل شد. از آن زمان تا 13 اردیبهشت 1403 قیمت این دلار 20 درصد افزایش یافت.

قیمت ارز با اختلاف مثبت از 400 هزار تومان به 46 میلیون و 400 هزار تومان رسید و کاهش یافت. قیمت ارز در نیمه دوم با کاهش 46 میلیونی به 45 میلیون و 850 هزار تومان رسید. حباب ارز همچنان 18 درصد است و این یعنی قیمت ارز در بازار هشت میلیون و 400 هزار تومان بالاتر از ارزش ذاتی آن در معامله است.

قیمت طلای ذوب شده که با افزایش قیمت جهانی طلا در معاملات ثانویه به 17 میلیون رسیده بود، روز چهارشنبه 16 میلیون و 910 هزار تومان آغاز شد. قیمت طلای مذاب نیز مانند سایر بازارها کاهشی بود و با افت 16 میلیون و 810 هزار تومانی بسته شد.

هدف بازار طلا و سکه تحرکات جدیدی است که در بازار رخ داده و معامله گران از آن به عنوان گزینه جدید بازار یاد می کنند. روز چهارشنبه در بازار طلا و سکه شنیده شد که فروش اقساطی طلا و سکه در بازار انجام می شود و حتی سهام طلا و سکه نیز به فروش می رسد. به این ترتیب اگر پول شخصی به مجموع سکه ها نرسد، سهام سکه و طلا را به اندازه پول خود می فروشند. به نظر می رسد بازار آزاد همگام با بازارهای رسمی در حال به روز شدن است و این بازار جدید ممکن است رقیبی برای صندوق های بورس طلا باشد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=44577

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.