• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
2

آپارتمان ارزان در پرند + جدول قیمت

  • کد خبر : 43475
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۷
آپارتمان ارزان در پرند + جدول قیمت

به گزارش اخبار اقتصادی، اشاره به بازار دو نقطه ای معاملات املاک حومه تهران که بیش از یک و نیم دهه است به «مرکز ثقل تولید مسکن دولتی» تبدیل شده است، دو پیام قابل توجه از وضعیت را می رساند. . بررسی بازار املاک پرند و پردیس بر اساس سوابق خرید و فروش آپارتمان در حال حاضر حاکی از آن است که میانگین «قیمت پیشنهادی» هر مترمربع واحد مسکونی در پردیس که عمدتاً مسکن است حدود 30 میلیون تومان و پرند حدود 15 میلیون تومان است. ما را ببر بر اساس سطح «قیمت پیشنهادی» فروشندگان در این دو نقطه، قیمت مسکن در پردیس دو برابر پردیس است.

تحقیقات در این زمینه نشان می دهد که با توجه به همین نکته که دیروز در همین صفحه از «مطالعات مرکز پژوهش های مجلس درباره طرح مسکن مهر و طرح ملی مسکن» منتشر شد، در حومه تهران، «بازار آزاد قیمت مسکن یا واحدهای عرضه شده خود در بازار املاک «تقریباً برابر» کل قیمت مسکن عمومی برای فروش به افراد کم درآمد بوده است.

در حال حاضر میانگین قیمت فروش یک آپارتمان چند سال پیش در پرند در سطح فعلی قیمت پیشنهادی تقریباً 1.3 میلیارد تومان است. از سوی دیگر قیمت کل «مسکن دولتی» با قیمت فعلی از مرز 1.1 میلیارد تومان فراتر می رود و این رقم پیش بینی می کند که ساخت این واحدها در یکی دو سال آینده ادامه یابد. ، “تورم ساخت و ساز خانه در سطح صفر”، که یک فرض غیر ممکن است. به این ترتیب، همانطور که بررسی‌های رسمی مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد، در بیشتر نقاط کشور قیمت مسکن به قیمت تمام شده مسکن نزدیک است و بسیاری از مالکان برای در امان ماندن از تورم ساخت‌وساز حاضر به خرید در بازار هستند از واحدهای دولتی اکنون چنین واقعیتی را می توان در بازار مسکن پرندگان مشاهده کرد.

پیام دوم این بررسی نیز به «حق کیفیت» مسکن پردیس نسبت به پرند اشاره دارد. قیمت بسیار بالای مسکن پردیس نسبت به پرند به دلیل «شرایط بهتر» آنجاست. آب و هوای پردیس بهتر از پرند است، در حالی که سطح نسبی خدمات شهری در این شهر جدید شرق تهران بالاتر از شهر جدید در جنوب غربی است. از طرفی آزادراه پردیس نسبت به مسیر پرند ریسک کمتری دارد. این عوامل تأثیر خود را بر بازار املاک دانشگاه نشان داده است. مرکز پژوهش‌های مجلس پیشنهاد کرده است که دولت از متقاضیان مسکن در پروژه‌های مسکن دولتی، از مناطقی که خدمات بهتری دارند، «کارمزد کیفی» دریافت کند و درآمد آن را صرف ارائه خدمات به مناطق فقیر کند.

دنیای اقتصاد

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43475

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.