• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
4

آماده سازی 4000 پرواز در ایام اربعین / توزیع دینار و ارز در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)

  • کد خبر : 42571
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰

به گزارش اخبار اقتصادی، سعید چلباری با اشاره به آمادگی شرکت فرودگاهی شهر امام خمینی (ره) برای عملیات اربعین 1403، اظهار داشت: بیش از 82 درصد پروازهای ویژه اربعین در فرودگاه امام (ره) انجام می شود.

وی افزود: در ایام اربعین سال گذشته 2 هزار و 974 پرواز در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) انجام شد و امسال نیز مقدمات انجام 4 هزار پرواز وجود دارد.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه عملیات اربعین امسال همزمان با سالروز تدفین شهید دفاع مقدس در ترمینال سلام با حضور مسئولان لشکری ​​و کشوری آغاز می شود، گفت: عملیات اجرایی اربعین امسال در پایانه سلام آغاز می شود. 25 موکب برای پذیرایی از زائران تشکیل شده است.

چلباری افزود: اتوبوس های لازم برای انتقال زائران از فرودگاه امام (ره) به ایستگاه مترو شهید و میدان آزادی مستقر شده و بیش از 12 هزار جای پارک رایگان برای خودروهای شخصی شناسایی شده است.

وی در ادامه از اعلام آمادگی 16 شرکت هواپیمایی برای انجام پروازهای اربعین حسینی خبر داد و گفت: برنامه ریزی پروازی این شرکت ها نیز انجام شده است.

مدیرکل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) افزود: پیش بینی می شود با توجه به درخواست های پروازهای اربعین و همزمان با سایر پروازها; روزانه بین 300 تا 350 پرواز در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) انجام می شود که 50 درصد آن به پروازهای عتبات اختصاص دارد.

توزیع دینار و ارز در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)

چلادری با اشاره به برنامه توزیع ارز در فرودگاه امام گفت: در حال حاضر دینار و ارز در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) توزیع می شود و افرادی که در سامانه مربوطه ثبت نام کرده اند می توانند ارز خود را به باجه واقع در شهر فرودگاهی امام دریافت کنند. . . انجام دادن

وی تاکید کرد: زائران ایرانی با توجه به سخت گیری های فرودگاه های بغداد و نجف باید بلیط رفت و برگشت تهیه کنند چرا که مسافران و زائران بدون بلیط رفت و برگشت اجازه ورود به این دو فرودگاه را ندارند.

مدیرکل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) یادآور شد: هفته آینده به همراه معاونان وزیر در حال برنامه ریزی برای سفر به عراق هستیم تا تعداد پروازها نهایی شود و به زائرانی که مایل به انجام آن هستند، تسهیلات ارائه کنیم. تا هزینه ای بر این دسته از زائران تحمیل نکنند.

بیش از 85 درصد پروازهای اربعین امسال از فرودگاه امام خمینی (ره) انجام می شود.

در ادامه شمس الدین فرزادی پور، مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در مراسم پایان عملیات حج و آغاز پروازهای اربعین گفت: بیش از 85 درصد پروازهای اربعین امسال از فرودگاه امام خمینی (ره) انجام می شود.

وی افزود: در عملیات حج نزدیک به 87 هزار نفر توسط شرکت های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران جابه جا می شوند، اما با دو بار رفت و آمد هر زائر تعداد مسافران دو برابر و فاصله یک ساعته به سه ساعت افزایش می یابد.

مدیر کل «هما» گفت: این عملیات حج از 21 نقطه کشور انجام می شود و تقریباً تمامی پرسنل پروازی هما در این عملیات مشارکت دارند و تعدادی از پرسنل پروازی ما در هتل ها و اقامتگاه ها آماده هستند.

فرزادی پور افزود: امسال در عملیات حج به رکورد جدیدی از نظر تاخیر رسیدیم که با وجود داشتن 4 فروند هواپیمای کمتر نسبت به سال گذشته، 40 دقیقه برآورد می شود. این در حالی است که پارسال تاخیر دو ساعت و 50 دقیقه بود.

مدیرعامل هما با بیان اینکه امسال کشور میزبان کمترین همکاری را با ما داشته است، گفت: وقتی به نتایج کار نگاه می کنیم متوجه می شویم که قدرتی پشت کار به ما کمک کرد و این نتیجه کار بود. تلاش همه فعال در صنعت هوانوردی

وی یادآور شد: مسافران حج با میانگین سنی بالای 60 سال نیاز به کمک دارند و کار ما را سخت می کنند.

فرزادی پور در پایان از تمامی کارکنان ادارات مختلف هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای انجام بیش از 1600 سورتی پرواز بدون حادثه در عملیات حج 1403 تشکر و قدردانی کرد.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42571

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.