• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
5

آخرین جزئیات مصوبات ستاد اربعین/تخصیص 400 میلیارد تومان هزینه های درمانی زوار

  • کد خبر : 42434
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۷
آخرین جزئیات مصوبات ستاد اربعین/تخصیص 400 میلیارد تومان هزینه های درمانی زوار

اکو ایران: صبح امروز جلسه ای در ستاد اربعین با حضور مسعود بزیکیان برگزار شد. در این دیدار جزئیات مهمی در خصوص نحوه ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین حسینی ارائه شد.

اخبار اقتصادی، صبح امروز جلسه ای با حضور مسعود البدیشیان در ستاد اربعین برگزار شد. رئیس جمهور با تاکید بر ایجاد بسترهای مناسب برای رفاه حال زائران اربعین، از تمامی وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی خواست با جان و دل به تمامی تعهدات خود عمل کنند.

هیچ عذری پذیرفته نیست

وی در خصوص اجرای تعهدات هر یک از وزارتخانه ها گفت: هیچ عذری را برای عدم اجرای تمامی وزارتخانه ها و مسئولانی که در خصوص اربعین تعهد کرده اند نمی پذیریم. افرادی که مایل و مشتاق خدمت هستند باید وارد صحنه شوند و ما بستر را برای آنها آماده کنیم و از تحمیل، تحقیر و غفلت در این راه خودداری کنیم.

در این جلسه بر مدیریت زمان زائران تاکید شد و مقرر شد شش روز برای زائران و موکب ها در نظر گرفته شود.

97 درصد سوابق ارزی اربعین مفقود بود

محمدرضا فرزین در نخستین جلسه ستاد اربعین در گزارشی با اشاره به اینکه تاکنون 97 درصد ثبت نام برای خرید ارز اربعین به صورت غیرحضوری انجام شده است، گفت: برای تسریع در خدمات رسانی به زائران اربعین در دستور کار قرار گرفته است. ارائه ارز اربعین به صورت دینار در بیش از سه هزار شعبه منتخب و باجه های نمایندگی بانک هفت در مناطق شهری و روستایی کشور.

لازم به ذکر است تامین منابع پولی به دینار برای متقاضیان در ایام اربعین به بهره برداری رسید و عرضه آن از یکشنبه 16 مرداد ماه آغاز و تا پایان 3 شهریور 1403 ادامه خواهد داشت. متقاضیان توجه داشته باشند که چه کسانی باید ابتدا در سامانه سماح ثبت نام کرده و سپس اقدام به دریافت ارز نمایید.

اختصاص 400 میلیارد تومان برای هزینه های درمانی زائران اربعین

معاون اول رئیس جمهور امروز همچنین از تصویب هیئت وزیران در خصوص تامین هزینه های درمانی زائران اربعین حسینی(ع) تا سقف 400 میلیارد تومان خبر داد.

بر اساس این مصوبه «مبلغ 4 میلیارد ریال به عنوان هزینه بند م ماده 28 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از آیین نامه مالی دولت (2) مصوب 1392 برای جلوگیری از حوادث غیر مترقبه مربوط به زائران و بیماریهای اربعین حسینی در نقاط مرزی و طول مسیر زائران به اطلاع وزارت کشور خواهد رسید تا پس از تبادل نظر با برنامه ریزی کشور. و سازمان بودجه طبق قوانین و مقررات مربوط پرداخت خواهد شد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42434

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.