• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
1

آب مورد نیاز صنایع آبخوان از آبهای نامتعارف تامین می شود.

  • کد خبر : 43896
  • ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۴
آب مورد نیاز صنایع آبخوان از آبهای نامتعارف تامین می شود.

به گزارش اخبار اقتصادی، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب ایران با بیان اینکه در اولین سال اجرای قانون برنامه هفتم توسعه برای متعادل سازی سطح آب زیرزمینی باید با حفظ مصرف و پیشگیری از آب بازار مبادله ای برای آب های نامتعارف ایجاد شود، گفت: آلودگی و تخریب خاک، حمایت های لازم از طریق اعطای مجوز بر اساس قانون تسهیل صدور پروانه کسب، کمک های فنی و اعتباری و استفاده از خدمات بانکی.

هاشم امینی با اشاره به تاکید وزیر نیرو بر استفاده بهینه از پساب و جایگزینی آن با منابع آب معمولی افزود: آب مورد نیاز صنایع آب بر به جز صنایع غذایی، بهداشتی و آشامیدنی با آب غیرآب تامین می شود. متعارف (فاضلاب و آب دریا) و در این زمینه، طرح های ارائه شده توسط سرمایه گذاران در صنعت آب و فاضلاب باید به بهترین شکل ممکن مورد حمایت قرار گیرد.

امینی تهیه برنامه روش شناسی تعیین بیلان آب مطابق با استانداردهای جهانی طی دو سال اول برنامه هفتم با همکاری وزارت جهاد کشاورزی را از دیگر اقدامات مهم برنامه هفتم توسعه در صنعت آب و فاضلاب عنوان کرد. فاضلاب. و گفت: در این طرح آبیاری فضاهای سبز با آب آشامیدنی در تمامی اماکن عمومی و دولتی مورد تاکید قرار گرفته و شهرداری ها و سایر متولیان اماکن عمومی و دولتی باید شبکه های آبیاری مستقل فضاهای سبز را احداث و از آب شرب جدا کنند استفاده از آن فاضلاب و سایر آب های غیر متعارف با رعایت حدود مجاز به استانداردها و شاخص های زیست محیطی و بهداشتی عمل می کنند.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43896

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.