• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
10

آب در تهران سهمیه بندی شد؟

  • کد خبر : 1700
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷
آب در تهران سهمیه بندی شد؟

به گزارش اخبار اقتصادی، امروز گزارشی در رسانه های کشور منتشر شد که حاکی از احتمال اعمال محدودیت در توزیع آب در کلانشهر تهران بود. بر اساس این گزارش، «بر اساس اعلام شرکت آبفای استان تهران، به دلیل مصرف بی رویه آب شرب تهران، ذخایر آبی موجود این استان قابل پاسخگویی نیست و این روند امکان اعمال محدودیت را افزایش می دهد».

در شرایطی که در روزهای شلوغ پایان سال به سر می بریم و مردم در نقاط مختلف پایتخت به سنت دیرینه خانه تکانی و آماده سازی منازل خود برای ورود به سال جدید می پردازند. بحث می شود؛ آیا در آستانه عید نوروز آب در تهران جیره بندی می شود؟

بررسی شرایط آبرسانی پایتخت و همچنین پیگیری های شرکت آب و فاضلاب استان تهران نشان می دهد که وضعیت تامین آب پایتخت در وضعیت پایداری قرار دارد و برنامه ای برای اعمال محدودیت کلی در توزیع آب وجود ندارد.

قطع آب برای 37000 مشترک تهرانی

تنها محدودیتی که در تهران در حوزه آب اعمال شده است، برخورد بازدارنده با مشترکین متخلف است. از ابتدای مهرماه تا امروز آب 37 هزار مشترک تهران از ساعت 9 الی 17 به صورت موقت قطع شده است تا این مشترکان بتوانند الگوی مصرف خود را اصلاح کنند.

نیاوران، دیباجی، آیت الله کاشانی و شهرک غرب از نظر مصرف نادرست آب در راس مناطق تهران قرار دارند و نیاوران با 18200 مشترک، رکورددار مصرف بی رویه آب در تهران است.

88 درصد از ظرفیت مخزن سدهای تهران خالی است

در روزهای اخیر رکورد مصرف آب در فصل زمستان در تهران با مصرف لحظه ای 53 هزار لیتر در ثانیه شکسته شد اما در 24 ساعت گذشته پیک مصرف لحظه ای آب تهران در محدوده 45 هزار لیتر در ثانیه بود. دومین.

در حال حاضر میزان ذخایر آبی سدهای تهران بیش از 223 میلیون مترمکعب است که نشان دهنده خالی بودن 88 درصد از مخازن پنج سد آبرسانی تهران است. کار خود را بگذارند

تسنیم

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=1700

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.