• امروز : شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 26 October - 2024
5

گزارش عملکرد سه ساله صندوق توسعه ملی/ تزریق این صندوق به بورس چقدر است؟

  • کد خبر : 41462
  • ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۸
گزارش عملکرد سه ساله صندوق توسعه ملی/ تزریق این صندوق به بورس چقدر است؟

اکوایران: در جلسه هیات امنای صندوق توسعه ملی عنوان شد که در سه سال گذشته بیش از 5 میلیارد دلار طرح تامین مالی اجرا و بیش از 16 میلیارد دلار طرح تامین مالی به تصویب رسیده است.

اخبار اقتصادی، جلسه هیات مدیره صندوق توسعه ملی صبح امروز با حضور محمد مخبر سرپرست و سایر اعضای هیات مدیره در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه ملی، در این جلسه مهدی غضنفری رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی گزارشی از عملکرد این صندوق و سه شرکت زیرمجموعه صندوق یعنی سام صنعتی ارائه کرد. ، سام انرژی و سام فایننشال، و سپس جلسه به دستور قرار گرفت.

در اولین مصوبه جلسه امروز بر تداوم استفاده از دستورالعمل وصول مطالبات صندوق توسعه ملی و سرمایه گذاری داخلی صندوق به عنوان دو یادمان شهید رئیسی تاکید شد و مقرر شد گزارشی از نحوه اجرای آنها در ستاد توسعه ملی ارائه شود. جلسه بعدی هیئت مدیره از معتمدین

همچنین بودجه لازم برای تکمیل سامانه اطلاعاتی – عملیاتی صندوق توسعه ملی تصویب و مقرر شد اقدامات تکمیلی این سامانه اجرایی شود. در این جلسه اختیار گسترش سپرده های ارزی و اعزام کارکنان صندوق به ساختمان جدید به هیات عامل صندوق توسعه ملی تفویض شد.

گزارش عملکرد صندوق توسعه ملی نشان می دهد که این صندوق در این سه سال بیش از 7.5 میلیارد دلار طرح تامین مالی در دست اجرا و بیش از 16 میلیارد دلار طرح تامین مالی مصوب و توافقی دارد.

همچنین همانطور که در پایان خردادماه توسط سید علیرضا میرمحمد صادقی، عضو هیأت عامل صندوق توسعه ملی اعلام شد، طبق قانون مصوب شده است که معادل 510 میلیون دلار از منابع ارزی تامین شود. صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بورس تزریق می شود که از این میزان حدود 450 میلیون دلار به بازار سرمایه تزریق شده و حدود 60 میلیون دلار باقی مانده است و این 60 میلیون دلار در سه مرحله وارد بورس می شود. .

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=41462

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.