• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
4

کفپوش های میله ای در کانال 24 هزار تومانی

  • کد خبر : 34596
  • ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶
کفپوش های میله ای در کانال 24 هزار تومانی

کاهش عرضه، افزایش انتظارات تورمی، امید به رشد تقاضا و امکان تسهیل شرایط برای صادرات محصولات فولادی باعث شد تا تقاضا برای میلگرد در رینگ فیزیکی فولاد دو برابر شود.بورس کالای ایران رنگ رونقی را تجربه کرد. ماه های رکود در این شرایط میانگین قیمت فروش میلگردهای تقویت کننده رینگ فیزیکی بورس کالای ایران تا کانال 24 هزار تومان افزایش یافت.

اخبار اقتصادی، رینگ صنعتی بورس کالای ایران در هفته اول بهمن ماه میزبان عرضه ۲۵۳ هزار تن مقاطع بلند فولادی شامل میلگرد و تیرآهن بود. تقاضا برای 257 هزار تن از این محصولات به ثبت رسید که در نهایت منجر به فروش 135 هزار تنی محصول از این بازار شد. حجم عرضه هفتگی پروفیل بلند فولادی در رینگ صنعتی بورس کالای ایران طی هفته اول بهمن نسبت به هفته های گذشته کاهش یافت. برخی فعالان بازار این کاهش عرضه را ناشی از احتمال تسهیل شرایط صادرات در روزهای آینده می دانند. در واقع در شرایط فعلی کارخانه‌ها ترجیح می‌دهند از عرضه محصول در مرز داخلی خودداری کنند و در صورت تسهیل شرایط صادرات، محصولات خود را به خارج از کشور بفروشند.

بخشی از کاهش عرضه لاستیک های استیل بلند در هفته اول بهمن ماه نیز مربوط به کمبود عرضه محصولاتی مانند حفاظ، ناودانی و … بود.

53 درصد از پیشنهادات مذاکره شد.

بررسی داده‌های حلقه فیزیکی بورس کالای ایران در هفته اول بهمن ماه سال جاری حاکی از عرضه ۲۲۱ هزار و ۱۷۶ تن شمش فولادی با قیمت پایه ۲۰ هزار تا ۲۱ هزار و ۷۷۰ در بخش صنعت است. حلقه بورس کالای ایران; این در حالی است که کارخانجات در هفته پایانی دی ماه سال جاری بیش از 301 هزار و 800 تن میلگرد وارد رینگ فیزیکی بورس کالا کردند که حجم عرضه هفتگی را 26 درصد کاهش داد. این کاهش عرضه همزمان با افزایش انتظارات تورمی در بازار داخلی بود که زمینه را برای رونق چرخ های فولادی فراهم کرد.

برای 221 هزار تن شمش فولاد عرضه شده در رینگ فیزیکی بورس کالای ایران، 213 هزار تن تقاضا ثبت شد که در نهایت به فروش 118 هزار و 897 تنی در این بازار منجر شد. این در حالی است که طی هفته گذشته (تا پایان آذرماه) 71 هزار تن میلگرد از رینگ فیزیکی و طبق معمول کمتر از 30 هزار تن میلگرد از رینگ فیزیکی ایران معامله شد. بورس کالا در یک دوره هفتگی. به این ترتیب در هفته اول بهمن ماه و همزمان با کاهش عرضه، لبه پروفیل بلند فولادی رونق مضاعف را تجربه کرد و 53 درصد عرضه به بازار عرضه شد.

رشد تقاضا باعث گرانی میلگرد شد

در هفته اول بهمن ماه، انواع شمش فولادی با قیمت پایه کیلویی 20 هزار تومان تا 21 هزار و 770 تومان به رینگ صنعتی بورس کالای ایران ارسال شد. برتری تقاضا برای محصولات برخی واحدهای تولیدی خاص باعث رقابت قیمتی در بین خریداران میله شد به طوری که میانگین قیمت فروش میله در این بازار به 22 هزار و 265 تومان رسید.

با احتساب مالیات بر ارزش افزوده و کمیسیون اعضای صرافی قیمت نهایی فروش میلگردهای آرماتور به 24 هزار و 300 تومان می رسد. این در حالی است که در شرایط فعلی میلگردهای آزاد بازار سرخ در کانال قیمت 23 هزار تومان به فروش می رسد. به این ترتیب میلگرد در کانال قیمت 24 هزار تومان به حداقل قیمت دست می یابد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=34596

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.