• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

کاهش وزن صادرات محصولات کشاورزی ایران در حالی که ارزش دلاری آنها افزایش می یابد

  • کد خبر : 31140
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
کاهش وزن صادرات محصولات کشاورزی ایران در حالی که ارزش دلاری آنها افزایش می یابد

اکوایران: در شش ماهه نخست امسال وزن صادرات محصولات کشاورزی ایران کاهش یافته است. اما آن طور که علیرضا پیمان پاک می گوید ارزش صادرات محصولات کشاورزی افزایش یافته است.

اخبار اقتصادی، بر اساس آمار گمرک ایران در سال جاری دو میلیون و 618 هزار تن محصولات کشاورزی به ارزش یک میلیون و 567 میلیون دلار به سایر کشورها صادر کرده است که نشان دهنده کاهش وزن صادرات و افزایش ارزش دلاری آن است.

علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: صادرات محصولات کشاورزی و غذایی در شش ماهه نخست امسال از نظر ارزشی بیش از 20 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

پیمان پاک به صداوسیما با اشاره به اقدامات وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش صادرات محصولات کشاورزی و غذایی افزود: سال گذشته در زمینه صادرات کیوی در بخش قرنطینه مشکل داشتیم که این مشکلات برطرف شده است. صادرات این محصول به هند آغاز شده است.

وی افزود: برخی از محصولات کشاورزی به صورت سنتی در سال های اخیر از طریق یک کشور واسطه صادر می شد، به عنوان مثال صادرات پای مرغ به چین از طریق کشورهای جنوب شرق آسیا انجام می شد که با نظارت سازمان دامپزشکی و وزارت امور خارجه، صادرات پای مرغ به چین انجام شد. تا یک ماه طول کشید و در آینده این محصول به صورت مستقیم به این کشور صادر خواهد شد.

پیمان پاک گفت: بازگشت ارز صادراتی یکی از مشکلات صادرکنندگان محصولات کشاورزی است. با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده‌ایم، روش‌های برگشت را در این زمینه متنوع کرده‌ایم و صادرکنندگان می‌توانند در مقابل واردات، افست و واردات در ازای شمش طلا صادرات داشته باشند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=31140

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.