• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
5

کاهش عطش تقاضا در بازار سکه

  • کد خبر : 35046
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲
کاهش عطش تقاضا در بازار سکه

اکوایران: به گفته چند تن از فعالان بازار، یکی از دلایل افت قیمت ارز، نوسانات نزولی قیمت دلار در روزهای اخیر بوده است. روز گذشته خبرگزاری فارس در گزارشی نوشت که نرخ دلار طی 5 روز 5000 تومان کاهش یافته است.

اخبار اقتصادی، تحلیل حرکت قیمت سکه امامی در معاملات نقدی روز دوشنبه حاکی از آن است که این فلز ملی گران قیمت با شکاف منفی 31 میلیون و 300 هزار تومانی فعالیت معاملاتی خود را آغاز کرد و به قعر 31 میلیون سقوط کرد. از کانال ها

اما در ادامه روز این فلز زرد داخلی از فاز ریزش خارج شد و به نقل از سایت اتحادیه طلا و جواهر، هر قطعه سکه امامی بعدازظهر دیروز با قیمت 31 میلیون و 600 هزار تومان بسته شد. در همین راستا دیروز حباب پول افزایش یافت و با افزایش 200 هزار تومانی به پنج میلیون و 400 هزار تومان رسید.

از سوی دیگر قیمت طلای مذاب پشتوانه مهم خود را از دست داد، اما این بازار نیز مانند سایر بازارها در نیمه دوم افزایش یافت و بار دیگر بالای 11 میلیون و 800 هزار تومان قرار گرفت.

همچنین قیمت ارز رفاه در معاملات دیروز 32 میلیون و 410 هزار تومان بود، در حالی که روز یکشنبه این ارز روی 32 میلیون و 700 هزار تومان بسته شد.

به گفته جمعی از فعالان بازار، یکی از دلایل افت قیمت ارز، نوسانات نزولی قیمت دلار در روزهای اخیر بوده است. روز گذشته خبرگزاری فارس در گزارشی نوشت که نرخ دلار طی 5 روز 5000 تومان کاهش یافته است. علاوه بر دلار، اقدامات بانک مرکزی از جمله عرضه شمش در مرکز مبادلات ایران و ضرب ارزهای جدید و عرضه اوراق قرضه با نرخ سود 30 درصد، «کاهش التهاب در منطقه» آغاز تعطیلات سال نو چینی» به عنوان عواملی ذکر شده است که تشنگی تقاضا برای خرید سکه را کنترل کرده است.

در شرایط کنونی، با توجه به قیمت اعلام شده ارز در سایت اتحادیه، ارز پیش روی 31 میلیون و 800 هزار تومان است. اما اگر نیمی از کانال 31 را از دست بدهید، امکان عقب نشینی تدریجی به انتهای آن کانال وجود دارد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=35046

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.