• امروز : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
5

کاهش شدید قیمت جهانی لیتیوم/ تولیدکنندگان لیتیوم ناامید نیستند!

  • کد خبر : 41223
  • ۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۸
کاهش شدید قیمت جهانی لیتیوم/ تولیدکنندگان لیتیوم ناامید نیستند!

آکیران: بزرگترین تولیدکنندگان لیتیوم جهان در کنفرانس صنعتی بزرگ این هفته گفتند که با وجود کاهش اخیر قیمت لیتیوم که توسعه را کند کرده است، آنها همچنان نسبت به تقاضای بلندمدت این فلز برای خودروهای الکتریکی خوش بین هستند.

اخبار اقتصادی، تقاضا برای لیتیوم در دهه گذشته به سرعت افزایش یافته است. اما عرضه بیش از حد چین و کاهش تهاجمی در پذیرش خودروهای الکتریکی باعث شده است که قیمت لیتیوم در سال گذشته بیش از 80 درصد کاهش یابد.

به گزارش KitKnows، جو کنفرانس Fastmarkets – بزرگترین کنفرانس تامین منابع لیتیوم و مواد خام باتری در جهان در لاس وگاس – نشان دهنده خوش بینی محتاطانه در میان شرکت کنندگان بود که صنعت لیتیوم می تواند در اواخر این دهه به عنوان وسایل نقلیه الکتریکی و فناوری به محبوبیت برسد. گزارش ذخیره سازی باتری برای پاسخگویی به افزایش مورد انتظار در تقاضا. سازمان دهندگان گفتند که این کنفرانس نزدیک به 1100 شرکت کننده را جذب کرد که با سطح سال گذشته و تقریباً سه برابر سال 2019 برابری می کند.

پاتریک هاوارث، رئیس بخش لیتیوم اکسون، که در کنفرانس اعلام کرد که برنامه های تولید لیتیوم خود را در آرکانزاس گسترش خواهد داد، گفت: «ما واقعاً بر روی اصول تجارت متمرکز هستیم. ما از قیمت پایین نمی ترسیم و گرانی ما را جذب نمی کند.» به عنوان مثال، داده های Fast Markets نشان می دهد که تقاضای ایالات متحده برای لیتیوم تا سال 2030 سالانه 29٪ افزایش می یابد و انتظار می رود بقیه جهان نیز افزایش یابد.

S&P 500 در نیمه اول سال به 31 رکورد رسید. آیا رشد طوفانی شاخص ادامه دارد؟

اشلی زوموالت-فوربز، معاون بخش باتری و مواد حیاتی وزارت انرژی ایالات متحده، در این کنفرانس گفت که او بر برنامه کمک مالی دولت ایالات متحده برای زنجیره تامین مواد معدنی حیاتی نظارت دارد و گفت که مشتاق است شرکت های لیتیوم بیشتری درخواست دهند. برای تامین مالی

دیل هندرسون، مدیر اجرایی Pilbara Minerals (یک معدنکار استرالیایی لیتیوم)، گفت: “اعضایی که نگران احساسات بازار در حال حاضر هستند باید چشمان خود را به مسیر بلندمدت نگاه کنند.”

بر اساس داده‌های Fastmarkets، عرضه جهانی لیتیوم در معدن در سال گذشته بیش از 1 میلیون تن بود، رقمی که انتظار می‌رود تا سال 2026 بیش از دو برابر شود.

سارا ماریسل، مدیر ارشد استراتژی در آرکادیوم لیتیوم (یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لیتیوم شیلی) که پروژه‌های توسعه‌ای در سرتاسر جهان دارد، گفت: «ما بر اساس نحوه واکنش ما به قیمت‌ها و عرضه بازار اندازه‌گیری و قضاوت خواهیم شد.»

شرکت Albemarle (بزرگترین تولیدکننده لیتیوم در جهان) کنفرانس را با هشدار جدی در مورد قیمت های نگران کننده لیتیوم آغاز کرد، اما پس از آن طرحی را برای حراج عرضه این فلز با بالاترین قیمت ارائه کرد و کنفرانس را با یک یادداشت خوش بینانه در مورد طولانی مدت به پایان رساند. -مدت، اصطلاح. – اصطلاح تقاضا استفاده می شود.

اریک نوریس، رئیس کسب و کار ذخیره انرژی Albemarle گفت: “من نگران تقاضا نیستم.” در حالت ایده آل، تقاضای کافی برای لیتیوم در ایالات متحده وجود خواهد داشت، اما اگر در ایالات متحده نباشد، مطمئناً در جاهای دیگر یافت می شود.

رشد تقاضا برای گرانول های زیست تخریب پذیر: تحولی در صنعت پلاستیک

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=41223

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.