• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
1

کاهش تقاضا در صنعت پتروشیمی

  • کد خبر : 30129
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۰۲
کاهش تقاضا در صنعت پتروشیمی

حجم فروش محصولات پلیمری در رینگ فیزیکی بورس کالا به کمترین میزان از ابتدای تابستان امسال تاکنون رسید. کاهش تب خرید در حوزه مواد شیمیایی نیز قابل مشاهده است. کاهش مستمر قیمت‌های اساسی متاثر از کاهش تقاضای جهانی با محوریت کاهش تقاضا در چین، باعث شده تا برخی از صنایع مکمل به امید کاهش بیشتر قیمت پایه، خرید خود را به تعویق بیندازند و این مشکل آشکار شده است. . در کاهش حجم فروش هفتگی البته تقاضا برای محصولات پرطرفدار همچنان بالاست و متقاضیان حاضر به رقابت سخت برای به دست آوردن سهمی از این محصولات هستند.

به گزارش اخبار اقتصادی، حجم فروش پلیمرها و مواد شیمیایی در بازار فیزیکی بورس کالای ایران طی هفته سوم آبان منتهی به جمعه نوزدهم ماه جاری کاهش یافت. با این حال، حجم فروش هفتگی در این بازار همچنان بالاتر از میانگین حجم فروش هفتگی در دوره سالانه 1401 است. افزایش انتظارات تورمی باعث شده تا صنایع تکمیلی فعال در این بخش در هر شرایطی نسبت به خرید محصولات این بخش اقدام کنند، البته نشانه هایی نیز وجود دارد. تمایل خود را برای ثبت سفارش کاهش دهید. در هفته های اخیر قیمت محصولات پتروشیمی در بازارهای جهانی به طور مستمر کاهش یافته است. این کاهش قیمت تحت تاثیر کاهش تقاضا از چین است. ادامه کاهش قیمت های اصلی و عدم امید به رشد قیمت در کوتاه مدت و میان مدت، تمایل به خرید را در میان فعالان بازار کاهش می دهد.

تب خرید در Ying Polymers فروکش می کند

در هفته سوم آبان ماه، بالغ بر 84 هزار تن انواع محصولات پلیمری در رینگ فیزیکی بورس کالای ایران معامله شد. این رقم نشان دهنده کمترین حجم فروش محصولات پلیمری در این بازار پس از نیمه اول تیرماه سال جاری بود.

اگرچه حجم فروش هفتگی در حوزه محصولات پلیمری کاهش یافت. اما همچنان این حلقه با رفاه نسبی همراه بود. طی هفته منتهی به جمعه 28 آبان ماه بیش از 100 هزار تن انواع محصولات پلیمری در بازار فیزیکی بورس کالا به فروش رسید که برای آن 138 هزار تن تقاضا ثبت شد که در نهایت منجر به فروش 84 هزار تن محصولات پلیمری از این بازار شد. . به این ترتیب در این بازه زمانی 83.5 درصد از حجم عرضه در رینگ پلیمری مذاکره شد، هرچند فروش 83 درصدی عرضه، نرخ قابل توجهی است، همانطور که در هفته های گذشته، رابطه بین حجم معاملات و حجم عرضه در حلقه پلیمری بسیار بیشتر از این مقدار است. به نظر می رسد کاهش مستمر قیمت های پایه متاثر از سیگنال جهانی باعث شده تا رینگ پلیمری از رونق سقوط کند و با رکود شدید همراه شود.

البته متقاضیان همچنان در رقابت قیمتی شدیدی برای گرفتن سهمی از محصولات پرطرفدار مانند بطری های پلی پروپیلن و پلی اتیلن ترفتالات هستند که باعث افزایش 60 تا 100 درصدی نرخ فروش نسبت به قیمت پایه این محصولات می شود.

79 درصد عرضه در رینگ شیمیایی به بازار عرضه شد.

در هفته منتهی به جمعه 28 آبان ماه، بالغ بر 34 هزار تن انواع مواد شیمیایی در رینگ فیزیکی بورس کالا معامله شد. این در حالی است که در این مدت بالغ بر 43 هزار تن مواد شیمیایی در رینگ پتروشیمی بازار فیزیکی بورس کالا عرضه شد و 41 هزار و 700 تن تقاضا ثبت شد. به این ترتیب در هفته سوم آبان ماه 79 درصد از عرضه در رینگ شیمیایی بورس کالا معامله شد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=30129

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.