• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2

چطور با عکسهای با کیفیت بیشتر بفروشیم؟

  • کد خبر : 33054
  • ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
چطور با عکسهای با کیفیت بیشتر بفروشیم؟

بازاریابی محصول یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی است که امروزه صاحبان کسب‌وکار درگیر آن هستند. فاکتورهای مختلفی می‌توانند بر فروش بیشتر محصولات اثر بگذارند که یکی از آن‌ها عکاسی با کیفیت محصولات است. عکاسی با کیفیت از محصولات حس اعتماد را در خریداران آنلاین محصولات ایجاد می کند. با توجه به این موضوع که امروزه مشتریان بالقوه ابتدا عکس محصول را مشاهده می‌کنند و سپس آن را سفارش می‌دهند، هرچقدر یک عکس بهتر بتواند تصویر محصول را نشان دهد، احتمال خرید افزایش پیدا می‌کند.

 نکات مهم برای عکاسی با کیفیت محصولات برای فروش بیشتر

عکسهای محصولات بخشی از مهم از هویت بصری شرکت های تولید کننده و یا برندها هستند. در تهیه این عکسها باید دقت زیادی داشت تا نمایانگر کیفیت و قدرت برند باشند. برای این‌که بتوانیم عکاسی محصولات را به شیوه‌ای ماهرانه انجام دهیم، باید به برخی از ویژگی‌ها توجه داشته باشیم که به شرح زیر هستند:

  • نورپردازی مناسب
  • چیدمان عکس و فضاسازی
  • خلاقیت
  • توجه به فرهنگ

نورپردازی

نورپردازی یکی از مهم‌ترین مفاهیمی است که در عکاسی با کیفیت محصولات مطرح می‌شود. زمانی که شما می‌خواهید از محصولات خود عکاسی کنید، باید نور مناسب در محیط وجود داشته باشد و یا از ابزارهای مناسب برای نورپردازی استفاده کنید. نور نباید به‌گونه‌ای تنظیم شود که محصول اغراق آمیز به‌نظر برسد. به‌طورکلی، نور باید بتواند تمامی موارد مهم ازجمله ویژگی‌ها، حالت، بافت و مواردی را که در خرید مهم هستند نشان دهد.

چیدمان عکس

یکی دیگر از مواردی که در زمان عکاسی تبلیغاتی مطرح می‌شود روش چیدمان فضای عکس است. فضایی که محصول در آن قرار می‌گیرد باید به‌گونه‌ای انتخاب شود که بتواند ویژگی‌های محصول را بیشتر بازنمایی کند. به‌طور مثال، اگر شما می‌خواهید از یک کفش ورزشی عکاسی کنید، بی‌شک هرچقدر بتوانید عکاسی را در یک محیط ورزشی انجام دهید که پس‌زمینه آن کارآیی آن را القا کند، به موفقیت‌های بیشتری می‌رسید. البته بهتر است در این زمینه نمونه‌کارهای متعددی را ببینید تا بتوانید براساس ایده‌های مختلف، بهترین چیدمان را برای عکاسی صنعتی انتخاب کنید.

 خلاقیت

ازجمله مواردی که توصیه می‌شود در عکاسی با کیفیت محصولات مدنظر قرار دهید خلاقیت است. خلاقیت می‌تواند به معنای افزودن یا حذف المان‌هایی از عکس باشد که بیننده را کنجکاو کند و برای مدت بیشتری به تصاویر نگاه کند. به‌طور مثال، در یک عکاسی ویژه از کفش‌های نایکی، یک عکس از کفش نایکی و یک عکس از پای زخمی که سه چسب زخم مدل آرم نایکی بر روی آن زده شده بود نشان داده می‌شد. این تصویر به روشی خلاقانه این حس را القا می‌کرد؛ درصورتی‌که از کفش‌های نایکی استفاده نکنید، پایتان زخمی خواهد شد. این عکس امروزه به‌عنوان یکی از خلاقانه‌ترین تصاویر این برند شناخته می‌شود و در هر رسانه ای مثل کاتالوگ، پوستر یا بیلبورد با آن مواجه شوید، بدون دیدن لوگوی نایکی این برند در ذهنتان نقش می بندد.

توجه به فرهنگ در زمان پیاده‌سازی خلاقیت

برای این‌که بتوانید خلاقیت را پیاده‌سازی کنید و از عکاسی با کیفیت محصولات بهترین نتیجه را در فروش به‌دست بیاورید، بهتر است به فرهنگ نیز توجه داشته باشید. هر فرهنگ دارای هنجارهایی است که همه صاحبان فرهنگ تمایل دارند آن هنجارها رعایت شود. اما گاهی تغییر هنجارها می‌تواند در تصاویر جذاب باشد. به‌طور مثال، ممکن است در یک فرهنگ شاهد باشیم که همیشه بانوانی که شغل اداری دارند، از لباس‌های فرم استفاده می‌کنند، اما یک برند تصمیم بگیرید با عکاسی ویژه محصولات خود نشان دهد که استفاده از لباس‌های فرم می‌تواند برای کسانی که به‌دنبال مانتو شیک و راحت هستند و ازقضا کارمند نیستند نیز گزینه خوبی باشد.

عکسبرداری با دوربین عکاسی حرفه‌ای

امروزه با توجه به این موضوع که گوشی‌های موبایل دارای دوربین‌های بسیار حرفه‌ای هستند، عکاسی با موبایل بسیار ترند شده است. با این‌که این روش عکاسی می‌تواند در بسیاری از موارد کاربرد داشته باشد، اما هنوز توصیه می‌شود برای عکاسی با کیفیت محصولات از دوربین‌های حرفه‌ای استفاده کنید. تنظیمات خاصی که در دوربین‌ها وجود دارند و استفاده از لنزهای متعددی در زمان عکاسی به شما اجازه می‌دهد که بتوانید تصاویر زیبایی را از محصولات خود خلق کنید.

آیا عکس حس را انتقال می‌دهد؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که در عکاسی با کیفیت محصولات مدنظر قرار می‌گیرد، حس عکس است. حسی که در عکس به‌دلیل پیاده‌سازی خلاقیت، نورپردازی مناسب و چیدمان محیط وجود دارد، باید سرشار از انرژی باشد. این حس باید به بیننده القا کند که این محصول دقیقاً آن چیزی است که او نیاز دارد.

این مسئله مدت‌های زیادی است که در صنایع مختلف از جمله صنعت مد و فشن مورد توجه قرار گرفته است و به‌عنوان استراتژی‌های فروش و بازاریابی شناخته می‌شود. برندهای شناخته‌شده در سراسر دنیا ازجمله شنل، گوچی و برندهای دیگر توانسته‌اند با القای این حس، مشتریان را راضی کنند که از میان صدها برندی که وجود دارند آن‌ها را انتخاب کنند، زیرا با تصاویر قدرتمند از محصولات خود حسی را به‌وجود می‌آورند که مشتریان دقیقاً با استفاده از محصولات آن برند می‌توانند به اهداف خود برسند.

استودیو مانی

آیا عکاسی برای تمامی برندها ضروری است؟

تمامی برندهایی که می‌خواهند در بازار کاری خود موفق باشند به تصاویر مناسبی از محصولات خود نیاز دارند، به‌ویژه این روزها که اینترنت به بخش مهمی از زندگی افراد تبدیل شده است و اکثر مشتریان برای خرید اجناس به مغازه‌ها مراجعه نمی‌کنند و صرفاً با مشاهده محصولات در شبکه‌های اجتماعی و یا سایت‌ها اقدام به خرید می‌کنند، این موضوع مورد توجه قرار گرفته است. عکاسی با کیفیت محصولات اجازه می‌دهد مشتری تصویر کالا را مشاهده کند و سپس برای خرید تصمیم‌گیری کند. همچنین بهتر است بدانید امروزه رقابت در دنیای کاری بسیار بالاست و کسب‌وکارها باید از روش‌های مختلفی برای ارتقای برند خود استفاده کنند. عکاسی از محصولات می‌تواند کسب‌وکارها را به این هدفشان نزدیک کند.

برای عکاسی با کیفیت محصولات به کجا مراجعه کنیم؟

تا به اینجا تلاش کردیم به این موضوع بپردازیم که در عکاسی از محصولات به چه نکاتی باید توجه کنیم و این نکات چگونه منجر به فروش بیشتر می‌شوند. در عکاسی با کیفیت از محصولات، باید به نورپردازی، ایده‌های عکاسی و چیدمان صحنه توجه زیادی داشته باشید تا بتوانید حس خاصی را در مشتری بیدار کنید و سپس مشتری واکنش نشان خواهد داد. اگر به‌ دنبال مجموعه ای معتبر و قابل اعتمادی برای عکاسی با کیفیت از محصولات خود هستید، می‌توانید به «استودیو مانی» مراجعه کنید و از خدمات گسترده و متفاوت این استودیو از جمله عکاسی صنعتی و تبلیغاتی، تیزرهای تبلیغاتی و طراحی هویت برند بهره‌مند شوید. برتی بررسی پروژه های انجام شده توسط این مجموعه به آدرس https://studiomani.ir/ مراجعه نمایید.

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=33054

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.