• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2

چشم انداز صنعت سیمان در سال 1403/ خسارت کارخانه های سیمان به دلیل محدودیت برق و گاز!

  • کد خبر : 37639
  • ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳
چشم انداز صنعت سیمان در سال 1403/ خسارت کارخانه های سیمان به دلیل محدودیت برق و گاز!

اکو ایران: صنعت سیمان بورس تهران در مرداد، دی و بهمن 1402 به دلیل محدودیت در مصرف برق و گاز با کاهش تولید و فروش مواجه شده است.

اخبار اقتصادی، صنعت سیمان، آهک و گچ یکی از 52 صنعت فعال بورس اوراق بهادار تهران است و در رتبه بندی صنایع عمده و بزرگ بورس قرار دارد. شاخص صنعت سیمان بورس در 1402 با افزایش 41.9 درصدی عملکرد بالایی را در بین شاخص صنایع بورس به ثبت رساند. شاخص این صنعت در سال 1401 تقریباً 124 درصد رشد داشته است. در سال 1402 صنعت سیمان بیش از 1.772 میلیارد تومب افت اموال غیرمنقول داشته است، در حالی که در این مدت در کل بازار املاک 23.920 میلیارد تومان کاهش یافته است. . این صنعت 7.4 درصد از خروج پول را در سال 1402 به خود اختصاص داده است.

حرکت صنعت سیمان در جاده خاکی!

صنعت سیمان، آهک و گچ بورس اوراق بهادار تهران با فروش محصولات خود در بازارهای بورس کالا و صادرات موفق شد حاشیه سود سه ماهه قابل توجهی را به ثبت برساند. سودآوری مناسب سیمان در حالی ثبت می شود که این صنعت هر ساله در تابستان و زمستان با کاهش ظرفیت تولید و فروش خود مواجه بوده و نتوانسته از تمام ظرفیت سودآوری خود در طول سال استفاده کند. مسیر سودآوری این صنعت با شرایط عرضه گاز و برق و قیمت آنها ضرر بالایی برای شرکت های سیمانی دارد و در صورت مدیریت عدم تعادل انرژی؛ سیمان توانایی کسب سود با سرعت بیشتری را خواهد داشت.

راز موفقیت در بازارهای مالی

صنعت سیمان بورس اوراق بهادار تهران در مرداد ماه امسال 42 درصد کمتر از تیرماه فروش داشته و در دی و بهمن به ترتیب 37 و 39 درصد کمتر از آذرماه درآمد داشته است.

نسبت شاخص صنعت سیمان به شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در دو سال اخیر با بازدهی قابل توجه نمادهای این صنعت رو به افزایش بوده است. بالاترین نرخ این نسبت در اوایل اسفند 1402 تجربه شد و شاخص صنعت سیمان در حال حاضر در اوج خود قرار دارد.

چشم انداز صنعت فرآورده های نفتی در 1403/ راندمان 15 درصدی پالایشگاه در ماه مارس!

رابطه ارزش معاملاتی صنعت سیمان با کل بازار نیز نشان می دهد که این صنعت در ابتدای سال اما در ابتدای تابستان نتوانسته عملکرد قابل توجهی نسبت به روند بازار در روند صعودی داشته باشد. با مقاومت شدید در برابر اصلاح شاخص کل همراه بود. در اوایل آذر و اواخر بهمن 1402، صنعت سیمان نیز یکی از صنایع محرک بورس بود.

030117

چشم انداز صنعت دارو و فرآورده های دارویی در سال 1403 / تشدید رکود معاملات در بین سهام داروسازی

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=37639

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.