• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

پیش بینی بورس فردا 15 خرداد 1403 / افت 2 درصدی برای نماگر سهام

  • کد خبر : 39564
  • ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۱
پیش بینی بورس فردا 15 خرداد 1403 / افت 2 درصدی برای نماگر سهام

اکوایران: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در محدوده منفی دو درصد قرار دارد و ریزش کل این شاخص بازار سرمایه در پایان معاملات امروز با افت بیش از 16 هزار واحدی به پایان رسید. هیچ شایعه ای در بازار مبنی بر ادامه چرخش بورس در روزهای آینده وجود ندارد. آیا محدوده 2 درصد حفظ می شود؟

اخبار اقتصادی، در جریان معاملات امروز بورس اوراق بهادار تهران ارزش معاملات در محدوده 4.7 میلیارد تومان و ارزش بازار حدود 7209 همتی بود، بنابراین شاخص کل افت بیش از 16 هزار واحدی و عدد شاخص را تجربه کرد. به 2 میلیون و 97 هزار دستگاه خواهد رسید.

فولاد، فملی و شستا کسانی بودند که بیشترین تلاش را برای منفی شدن بازار فعلی برای بازار سرمایه انجام دادند و این خودرو چندین بار در بازار تلاش کرد تا خود را از صف فروش جدا کند، اما همچنان با عرضه مواجه بود، به کدام امید. برای یک تغییر مثبت در بازار از دست رفت.

در بازار فعلی، نمادهای چالش برانگیز هفته گذشته (دو روز کاری قبل) یعنی نمادهای شپنا، شبندر، شتران و شبریز در تابلوی اعلانات بازار سرمایه اعلام بازگشایی کردند و بازگشایی این نمادها نیز فشار بیشتری را وارد کرد. در کاهش بازار

در ارزش معاملات جاری، فلزات اساسی، گروه خودرو و گروه بانکی در رتبه های اول و سوم قرار گرفتند. این گروه ها به ترتیب 211 میلیارد تومان، 184 میلیارد تومان و 97 میلیارد تومان ثبت کردند.

سازمان بورس همچنین در تازه ترین اطلاعیه خود اعلام کرده است که در هفته گذشته بیش از 92 هزار خریدار خالص در بورس تهران وجود داشت که البته این ارقام نسبت به هفته های گذشته بسیار کمتر است، اما حداقل می توان گفت که بیش از این رقم است. خالص اعداد تعداد فروشندگان افزایش یافته است که به 80 هزار نفر می رسد.

در هفته پایانی فروردین ماه 121 هزار خریدار در بازار وجود داشت که به 92 هزار کد رسید و تعداد فروشندگان از 191 هزار کد معاملاتی به 80 هزار کد کاهش یافت.

اما بازار امروز نشان داد که وضعیت سرمایه گذاری غیرمستقیم برای روزهای آینده چندان امیدوارکننده نیست و نمادهای اهرم، شتاب، شتاب، پالایش، قدرت و… در بازار امروز چرخشی منفی به خود گرفتند.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در خصوص پرداخت سود سهام اعلام کرده است که یک سری اتفاقات رخ داد که باعث شد برخی شرکت ها تخلف کنند و نتوانند سود سهام را پرداخت کنند، این شرکت ها بیشتر با کمبود نقدینگی مواجه هستند. ما همچنین توصیه می کنیم که سود سهام پرداخت شود. امیدواریم تا خرداد ماه بتوانیم این سودها را جمع آوری کنیم و مابقی سود سهام را پرداخت کنیم.

اما بیست و نهمین جلسه حراج شمش طلا مرکز مبادلات ایران فردا یکشنبه 15 خرداد ساعت 14:03 برگزار می شود. گفته می شود تاکنون 28 جلسه حراج برگزار شده و 4.4 تن طلا با عیار 995 در هزار فروخته شده است.

دنیای اقتصاد نیز اعلام کرده که سامانه عرضه خودروهای برقی برای ثبت نام متقاضیان حقیقی و حقوقی فعالیت خود را آغاز کرده است. در این سامانه قیمت پایه هفت خودرو تمام برقی اعلام شده است.

پتروشیمی زاگرس از مصوبه دیوان عدالت اداری در خصوص تعرفه خدمات جانبی در سال 1401 مبنی بر دستور موقت توقف اجرای مصوبه شورای رقابت خبر داد. بر اساس این اطلاعیه نرخ های اعلام شده برای 1401 قابل قبول نبوده و این شرکت با رعایت احتیاط لازم به انجام اقدامات قانونی و قانونی لازم ادامه خواهد داد.

همچنین مصطفی رجبی مشهدی در نشست مشترک وزارت صنعت و نیرو برای همکاری در تامین نیاز برق مصرفی بورس و صنایع شبکه سراسری علیرغم اختلاف نظر، گفت: مقرر شد دو وزارتخانه با با تشکیل کارگروه و تشکیل جلسات منظم تا نیمه خرداد، اولویت‌ها برای دستیابی به اهداف تعیین شده و حداکثر انرژی قابل تحویل در هر زمان به صنایع ارائه شود. وی ادامه داد: محدودیت های برق صنایع با تفاهم طرفین نسبت به سال گذشته کاهش یافته و طرح مدیریت مصرف برق تمامی صنایع در قالب تفاهم نامه مشترک به مشترکان و نهادهای ذیربط ابلاغ می شود و روند کار بر اجرای طرح ها نظارت خواهد شد.

بررسی فنی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران پس از 13 روز افت مستمر در نخستین روزهای اردیبهشت ماه، سطح حمایتی 2.2 میلیون واحدی را از دست داد و در ادامه این ریزش ها، محدوده متوسط ​​55 روزه را نیز از دست داد.

تکنسین‌های بازار در ذهن خود این احتمال را داشتند که شاخص بتواند تا سطح حمایت از میانگین 200 روزه افت کند.

این امر در روز یکشنبه هفته گذشته با افت بیش از 62 هزار واحدی شاخص کل همراه بود و در یک روز شاخص به میانگین 200 روزه رسید.

از سوی دیگر با توجه به سانحه ای که با بالگرد رئیس جمهور رخ داد، دامنه نوسان به مثبت و منفی 2 درصد محدود شد اما این مشکل جریان نزولی بازار را قطع نکرد و شاخص به ارقامی کمتر از 2 میلیون و 100 هزار واحد.

به این ترتیب در یک ماه بیش از 200 هزار واحد از حداکثر شاخص کل سقوط کرد. وضعیتی که حداقل تا روز ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری می تواند ادامه داشته باشد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=39564

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.