• امروز : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
6

پیش بینی بازار سهام فردا 20 آبان 1402 / ترس از ادامه روند صعودی شاخص کل

  • کد خبر : 30010
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
پیش بینی بازار سهام فردا 20 آبان 1402 / ترس از ادامه روند صعودی شاخص کل

اکوایران: در جلسه چهارشنبه بورس تهران، شاخص بورس تهران به سختی 3000 واحد رشد کرد تا هفته قبل را در یک نقطه مثبت به پایان برساند. اما نیم ساعت آخر چهارشنبه چیز دیگری را نشان داد.

 

به گزارش اخبار اقتصادی، شاخص بورس تهران در روز چهارشنبه هفته گذشته تنها شاهد رشد 3 هزار واحدی بود و رشد هفته گذشته در محدوده مقاومتی متوسط ​​55 روزه متوقف شد و شاخص توانایی ادامه را نداشت. روند صعودی شاخص کل در پایان هفته با عرضه های نسبتاً فراوان در نیم ساعت پایانی بازار همراه بود. البته این عرضه زیاد به دلیل پایین بودن ارزش معاملات در نظر گرفته شده است، زیرا در روزهای عادی در بازار سرمایه این میزان ارزش معاملات و حجم پیشنهادی تنها در ساعات اولیه بازار در نظر گرفته می شود.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران نیز در روز چهارشنبه با کاهش ارزش معاملاتی مواجه شد و تنها نمادهای تکی از جمله نمادهای واتی و سخاش با استقبال اهالی بازار مواجه شدند و به سمت صف خرید حرکت کردند.

ارزش بازار در محدوده 7 هزار و 140 همتی باقی ماند و شاخص کل به رقم 2 میلیون و 55 هزار واحد رسید.

خودرو روز چهارشنبه با 205 میلیارد تن بالاترین ارزش تجاری بازار را به خود اختصاص داد و بالاتر از گروه فلزات اساسی و مواد شیمیایی در جایگاه دوم و سوم قرار گرفت. گروه تجمیع همچنان جزو 7 گروه برتر بازار سرمایه از نظر ارزش معاملاتی است و این گروه با ارزش معاملاتی 172 میلیارد تومان در رتبه چهارم قرار گرفت.

مهرداد عاصی از تغییرات اساسی در سیاست دوره های آموزشی MBA و DBA در بازار سرمایه خبر داد و گفت: کارشناسان این اداره کل نسبت به آسیب شناسی این دوره ها اقدام و پس از شناسایی نقاط ضعف و کمبودهای موجود، نقشه راه جدیدی تهیه کردند. که به تایید مدیریت کمیته آموزش و گواهینامه های حرفه ای و با نظر مساعد رئیس سازمان به مراکز برگزار کننده دوره های حرفه ای بازار سرمایه ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار پایتخت، پذیرش دانشجو شامل مصاحبه ورودی، آزمون پایان ترم مراکز آموزشی و آزمون متمرکز توسط شرکت اطلاع رسانی و آموزش بورسا می باشد.

بررسی فنی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بورس در جریان معاملات روز چهارشنبه با رشد نسبتا کمی همراه بود و ترس به دل معامله گران نشست که قیمت ها در بازارهای جهانی روند نزولی به خود گرفته است؟ به گفته تحلیلگران، در بحبوحه نگرانی از کاهش تقاضا در ایالات متحده و چین، قیمت جهانی نفت روز چهارشنبه بیش از 2 درصد کاهش یافت و به پایین ترین سطح خود در سه ماه گذشته رسید. نفت خام آمریکا در مجامع معاملاتی حدود 75 دلار و نفت برنت در محدوده 79 دلار معامله شد. قیمت اونس که در دو هفته اخیر نوسانات مثبتی را به ثبت رسانده بود به مرز 2010 دلار در هر اونس رسید. روز پنجشنبه در محدوده 1950 دلار معامله شد.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران به دلیل پایین بودن ارزش معاملات خود که محرک رشد بازار محسوب می شود نتوانست بر مقاومت میانگین 55 روزه خود غلبه کند و با رشد روی عدد 2 میلیون و 50 هزار واحد قرار گرفت. از 3000 واحد

در نمودار فنی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران، خط روند صعودی ایجاد شده طی روند بازار سال گذشته را با اندکی تسامح برای پوشش نوسانات بازار در چند وقت اخیر اصلاح کرده ایم.

شاخص کل از آبان 1401 تا حوالی اردیبهشت 1402 روند صعودی ایجاد کرده است و پس از آن تا اواسط تابستان امسال شاهد روند اصلاحی بودیم و در نهایت در چند ماه اخیر شاهد روند نوع سوم بودیم که این گرایش خنثی (فرسایشی) است.

اگر بخواهیم فقط از منظر فنی به شاخص نگاه کنیم، شاخص کل در محدوده حمایت خوبی قرار دارد و واگرایی در پایین اندیکاتور RSI نیز به این مشکل کمک می کند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=30010

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.