• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
2

پیش بینی بازار سهام فردا 1 اردیبهشت 1403 / اولین قانون ضد سرمایه گذاری 1403

  • کد خبر : 38135
  • ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۴
پیش بینی بازار سهام فردا 1 اردیبهشت 1403 / اولین قانون ضد سرمایه گذاری 1403

اکوایران: بازار بورس تهران روز چهارشنبه چهارمین روز خود را با دامنه نوسان یک درصدی به پایان رساند که نشان می دهد مسئولان بورس تهران همچنان به بازگشت کاهش شور و شوق فروش در بازار اعتقادی ندارند.

اخبار اقتصادی، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در سایه معاملات انجام شده در نمادهای فولاد زن و فارس توانست بیش از 6200 واحد افزایش یابد و بازار بورس تهران در آخرین روز معاملاتی مثبت شد. هفته، اگرچه این جنبه های مثبت برای بازار بیش از حد بود، اما تاثیر خاصی نداشت، اما همچنان از افت بیشتر شاخص کل جلوگیری کرد.

گروه خودرو به همراه گروه فلزات اساسی به ترتیب با ارزش معاملاتی 219 میلیارد و 141 میلیارد تومان در رتبه های اول و دوم و شرکت های بانکی با ارزش معاملاتی 123 میلیارد تومانی در جایگاه سوم قرار گرفتند.

مهم ترین خبری که در پایان هفته گذشته برای بازار سرمایه رخ داد، بحث بند ش تبصره 6 قانون بودجه سال 1403 است که مرکز موسسات سرمایه گذاری ایران طی نامه ای به کمیسیون اقتصادی مجلس از آن شکایت کرد تا اینکه اولین واکنش به قانون ضد سرمایه گذاری 1403 منتشر شده توسط مرکز موسسات سرمایه گذاری ایران.

همانطور که در این نامه اشاره شده است، مرکز موسسات سرمایه گذاری ایران اعلام کرده است که این بند موجب برداشت شدید منابع از صندوق های سرمایه گذاری شده و رشد سرمایه گذاری را به طور کامل متوقف کرده و بورس را با فشار فروش مواجه خواهد کرد.

رئیس سازمان بورس نیز در پی انتقاداتی که از تصمیمات بانک مرکزی در برنامه خط اول شبکه شنیده بود در نامه ای به بند ج تبصره 6 قانون بودجه اعتراض کرد.

فعالان بازار سرمایه معتقدند با این بند از تبصره 6 تمام تلاش سازمان بورس برای تقویت سرمایه گذاری غیرمستقیم بی نتیجه خواهد ماند.

ایران خودرو رسما افزایش قیمت فروش محصول پژو پارس خود را اعلام کرد که کمترین قیمت آن 373 میلیون تومان است.

فرمانده سپاه حفاظت و امنیت مرکز هسته‌ای ایران روز پنجشنبه گفت: اگر رژیم صهیونیستی می‌خواهد از تهدید حمله به مراکز هسته‌ای به عنوان ابزاری برای فشار بر ایران استفاده کند، باید دکترین و سیاست‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی را بازنگری کند و از ملاحظات اعلامی عقب‌نشینی کند. گذشته محتمل و قابل تصور است.

معاون حقوقی مجلس و استان های سازمان اداری و استخدامی در خصوص تعطیلی پنجشنبه ها آب پاکی را به دست همگان ریخت و اعلام کرد تعطیلی پنجشنبه ها معمایی است! طبق قانون اساسی در تقویم ما فقط روز جمعه تعطیل است و خدمات سازمان های دولتی در روزهای پنجشنبه مانند گذشته ادامه دارد. روز پنجشنبه فعالیت شرکت ها و تجار خصوصی و بازاری مانعی نخواهد داشت.

بررسی فنی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران مهمترین عامل را از نگاه تکنسین ها یعنی ارزش معاملات از دست داده است و با توجه به محدوده محدودی از نوسانات که برای بازار ایجاد شده است، هیچ تکنسینی از آینده صحبت نمی کند. روزهای بازار از ابزار فنی.

اکنون که بحث بند ج تبصره 6 قانون بودجه آغاز شده است، بسیاری از اهالی بازار این موضوع را مطرح می کنند که هجمه به بورس تهران و سرمایه گذاری ها همچنان ادامه دارد.

اخباری که هفته گذشته در بازار منتشر شد مبنی بر فروش دیجی کالا به همراه اول، این واقعیت را نشان می دهد که دولت در حال فروش شرکت های زیان ده خود به بانک ها و صندوق های بازنشستگی است که با بحران مواجه هستند و سود در ردیف دارند. کسب و کار.

این موضوع هرگونه سرمایه گذاری در بخش های جدید و صنایع جدید را تهدید می کند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38135

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.