• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

پیش بینی بازار سهام در هفته / افق ابری شد

  • کد خبر : 34845
  • ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
پیش بینی بازار سهام در هفته / افق ابری شد

اکوایران: روند خروج سرمایه که رو به کاهش بود در هفته گذشته با تشدید تنش های دیپلماتیک و نظامی در خاورمیانه بار دیگر افزایش یافت. در چنین شرایطی به نظر می رسد افق بورس ابری است و نمی توان منتظر شکل گیری روند صعودی بود.

اخبار اقتصادی، در ابتدای هفته گذشته شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران به روند صعودی خود ادامه داد و روز شنبه برای دومین روز متوالی رشد کرد و 3 هزار و 363 واحد افزایش یافت. اما برای یازدهمین روز متوالی پول واقعی برداشت شد و روز شنبه مبلغ آن به 97 میلیارد تومان رسید. روز یکشنبه شاخص ۱۲۰۵ واحد افزایش یافت و ۲۹ میلیارد تومان سرمایه وارد بازار شد.

روز دوشنبه شاخص ۷۷۳۳ واحد افت کرد و ۳۵۹ میلیارد تومان پول واقعی برداشت شد. روز سه شنبه شاخص 9 هزار و 931 واحد افت کرد و خروج پول به 459 میلیون تومان افزایش یافت.

روز چهارشنبه شاخص کل 3.36 واحد افت کرد و برای سومین روز متوالی پول واقعی به ارزش 230 میلیارد تومان از بورس خارج شد.

به این ترتیب در پایان معاملات روز چهارشنبه، شاخص کل 16 هزار و 161 واحد کاهش نسبت به هفته قبل داشت، بنابراین عملکرد هفتگی شاخص بورس منفی 0.7 درصد بود. اما در پایان هفته شاخص هم وزن ۴۷۵۴ واحد بالاتر از هفته قبل بود و بازدهی مثبت ۰.۶ درصدی را به ثبت رساند.

در مجموع در طول هفته 116 میلیارد تومان پول واقعی از بورس خارج شد و میانگین برداشت روزانه پول واقعی 223 میلیارد تومان بود که نسبت به هفته گذشته 64 درصد افت داشته است.

روند تغییرات ارزش معاملات خرد به طور کلی نزولی بود، میانگین ارزش معاملات سهام خرد در هفته گذشته 4 میلیارد و 759 میلیون تومان بود که نسبت به رقم 86/5 میلیارد تومانی سال گذشته 6 درصد کاهش داشت. هفته گذشته

بنابراین، شاخص در هفته گذشته به تدریج به مرز 2.1 میلیون نزدیک شد و اکنون در خطر سقوط به کانال پایین قرار دارد. با تشدید تنش های دیپلماتیک و نظامی در خاورمیانه، خروج سرمایه که رو به کاهش بود، در هفته گذشته دوباره افزایش یافت. ناظران بر این باورند که نوسانات در بازارهای موازی نیز یکی از عوامل خروج سرمایه از بورس تهران است. برخی کارشناسان نیز بر این باورند که در بحبوحه مشکلات سیاسی و اقتصادی کشور، اقدام نکردن سیاستگذار در کاهش ریسک بازار یکی از ریسک های بازار است. در چنین شرایطی به نظر می رسد افق بورس ابری است و نمی توان منتظر شکل گیری روند صعودی بود.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=34845

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.