• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
6

پیش‌بینی طلا و سکه؛ سیگنال اونس به طلای آب‌شده

  • کد خبر : 38029
  • ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۰
پیش‌بینی طلا و سکه؛ سیگنال اونس به طلای آب‌شده

اکو ایران: دلار با حداکثر قیمت خود فاصله دارد. حباب طلای آب شده روز گذشته منفی شد و نوسانات اونس جهانی طلا در روز گذشته بیشتر از دلار محسوس بود.

قیمت طلا و ارز در داخل کشور به دو پارامتر بستگی دارد. قیمت جهانی اونس طلا و قیمت دلار در کشور دو پارامتر مهمی هستند که بر قیمت طلا تاثیر می گذارند و نتیجه عملکرد آنها تعیین کننده قیمت طلا خواهد بود.

دلار دیجیتال در آرامش نسبی

اسرائیل اعلام کرده است که قصد دارد دوباره به ایران حمله کند. با وجود انتشار این خبر، تتر دیشب تغییر چندانی نکرد و در زمان نگارش این خبر حتی از قیمت بالای روزانه خود نیز عقب ماند. ایالات متحده مخالفت خود را با تشدید هرگونه اقدام عجولانه اسرائیل که موجب افزایش تنش در منطقه می شود، ابراز کرده و اعلام کرده است که وارد فعالیت نظامی علیه خاک ایران نخواهد شد. در این شرایط دلار دیجیتال شب گذشته آرامتر بود و نوسانات زیادی را تجربه نکرد.

چشم انداز اونس جهانی طلا در خاورمیانه

اونس جهانی طلا اما روز گذشته واکنش بیشتری به اخبار خاورمیانه نشان داد و با افزایش بیش از 50 دلاری به محدوده 2386 دلاری نزدیک شد. محدوده مذکور، مقاومت کوتاه مدت اونس طلای جهانی در بازه زمانی یک ماهه است.

اونس طلای جهانی به دلار قیمت گذاری می شود و بنابراین، به طور معمول، اونس طلای جهانی و شاخص دلار با یکدیگر رابطه معکوس دارند. بر اساس گزارش رویترز، روز دوشنبه، داده های اقتصادی ایالات متحده نشان داد که خرده فروشی 0.7 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است که بسیار بالاتر از انتظارات معامله گران است و شاخص دلار را تقویت می کند.

به دلیل سختی تورم و داده های اقتصادی منتشر شده، تحلیلگران انتظارات خود را از کاهش نرخ بهره در ایالات متحده تعدیل کرده اند. بنابراین در کوتاه مدت انتظار نمی رود اونس طلا با اهرم شاخص دلار رشد کند و تغییرات قیمتی اونس جهانی طلا بیشتر به اخبار سیاسی بستگی دارد. رشد اونس طلای جهانی در شبانه روز گذشته نیز مرهون اخبار منتشر شده از خاورمیانه است.

با همه اینها دلار با حداکثر قیمت خود فاصله زیادی دارد. حباب طلای ذوب شده روز گذشته منفی شد و نوسانات اونس جهانی طلا بیش از دلار مورد توجه قرار گرفته است. به همین دلیل، در صورت عدم تغییر قابل توجهی در دلار، انتظار می رود طلای ذوب شده به میزان سکه های طلای فعلی یا بیشتر رشد کند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38029

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.