• امروز : شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 26 October - 2024
3

پس لرزه های انتخاباتی در بازار: سهام فرانسه به کم محبوب ترین سهام در اروپا تبدیل شدند

  • کد خبر : 40590
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۹
پس لرزه های انتخاباتی در بازار: سهام فرانسه به کم محبوب ترین سهام در اروپا تبدیل شدند

اکوایران: نتایج نظرسنجی یک موسسه مالی نشان می دهد که سرمایه گذاران انتظار کاهش عملکرد سهام فرانسه در ماه های آینده را دارند.

اخبار اقتصادی، نظرسنجی بانک آمریکا نشان می دهد که پیامدهای تصمیم امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه برای برگزاری انتخابات زودهنگام باعث شده است که سهام فرانسه کمترین محبوبیت را در اروپا داشته باشد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، آخرین نظرسنجی این بانک از مدیران صندوق های سرمایه گذاری نشان می دهد که سرمایه گذاران انتظار دارند کمترین بازدهی را در سهام فرانسه در مقایسه با سایر سهام اروپایی در 12 ماه آینده داشته باشند. این در حالی است که ماه گذشته سهام فرانسه اولویت سرمایه داران در بین سایر سهام اروپایی بود. در عوض، ترجیحات سرمایه گذاران به سمت سهام و بخش های دفاعی تغییر کرده است.

این نظرات که بین 7 ژوئن و 13 ژوئن جمع آوری شده است، شامل بیشتر کاهش سهام در هفته گذشته است. زمانی که شاخص CAC 40 بازار فرانسه بیشترین افت را در دو سال اخیر تجربه کرد و 258 میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست داد.

به گفته تحلیلگران بازار، فرانسه به نامحبوب ترین بازار سهام اروپا تبدیل شده است. از دست دادن سهام فرانسه در هفته گذشته تمام سودهای CAC 40 را در سال 2024 از بین برد و فرانسه را به عنوان بزرگترین بازار سهام اروپا از نظر ارزش پشت سر بریتانیا گذاشت.

با این حال، سرمایه‌گذاران از انتظارات مبنی بر اینکه حزب میانه‌روی ماکرون که طرفدار کسب‌وکار است، کرسی‌های بیشتری را در پارلمان در رای‌گیری که از 30 ژوئن تا 7 ژوئیه برنامه‌ریزی شده است، از دست بدهد، دچار سردرگمی شده‌اند. شاخص CAC 40 در روز دوشنبه دوباره افزایش یافت. زیرا تاجران تضمین های مارین لوپن را پذیرفتند که در صورت پیروزی ماکرون در انتخابات با او همکاری خواهد کرد.

اوراق قرضه دولت فرانسه نیز در روز سه شنبه اندکی افزایش یافت و نسبت به همتایان فرانسوی خود بهتر عمل کرد. اسپرد بازده اوراق قرضه 10 ساله نیز در حدود 77 واحد پایه بود که اندکی کمتر از 80 واحد پایه مشاهده شده در روز دوشنبه بود.

با این حال، خطرات ناشی از تحولات سیاسی فرانسه همچنان برای سرمایه گذاران اروپایی قابل توجه است و استراتژیست های سیتی گروپ را بر آن داشت تا رتبه کل منطقه اروپا را به “خنثی” کاهش دهند. نظرسنجی بانک آمریکا همچنین نشان می دهد که سرمایه گذاران نسبت به چشم انداز رشد سهام اروپایی کمتر خوشبین هستند. با این حال، سهام اروپا همچنان مورد علاقه جهان است. بنابراین اکثر سرمایه گذاران شرکت کننده در این نظرسنجی انتظار دارند سهام در این منطقه عملکرد بهتری نسبت به سهام در ایالات متحده داشته باشند.

با این حال، استراتژیست های بارکلیز انتظار دارند که سهام اروپایی تا دور دوم انتخابات فرانسه “بی ثبات” باقی بماند. به گفته آنها، نگرانی سرمایه گذاران بی ثباتی فرانسه است. به این ترتیب، کشور ممکن است غیرقابل اداره شود و این خطر وجود دارد که دولت در تصویب هر گونه قانون مهم برای بهبود امور مالی عمومی با مشکل مواجه شود.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40590

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.