• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

پدیده یک ساله که دنیا را تغییر داد

  • کد خبر : 31334
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۰۱
پدیده یک ساله که دنیا را تغییر داد

اکیران: بیش از یک سال از راه اندازی سیستم هوش مصنوعی Open AI موسوم به JPT chat می گذرد و این چت بات توانسته تحولات زیادی در زمینه هوش مصنوعی ایجاد کند.

اخبار اقتصادی، راه اندازی چت GPT در 30 نوامبر 2022 نقطه عطفی برای هوش مصنوعی بود، به طوری که چند روز پس از راه اندازی، استفاده از آن به سرعت گسترش یافت و این موضوع حتی خالق آن، OpenAI را نیز شگفت زده کرد.

طبق گزارش ScienceAlert، در ژانویه 2023، این پلتفرم روزانه 13 میلیون بازدیدکننده منحصر به فرد را به ثبت رساند و در حال شکستن رکوردها از نظر جذب کاربران جدید بود.

سیستم های هوش مصنوعی مولد، از جمله چت GPT، به طور فزاینده ای محبوب شده اند، و OpenAI ادعا می کند که اکنون 100 میلیون نفر هر هفته از سیستم هوش مصنوعی مولد آن استفاده می کنند.

فراتر از کاربران عمومی، شرکت ها از چت ربات های هوش مصنوعی در تمام سطوح نیروی کار خود، از کارمندان گرفته تا مدیران ارشد، استفاده می کنند. در صنعت فناوری، هوش مصنوعی مولد به‌عنوان مهم‌ترین پیشرفت در این پلتفرم از زمان معرفی آیفون در سال 2007 مورد ستایش قرار گرفته است. در حال حاضر سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجهی در استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی انجام می‌شود که نشان‌دهنده پیش‌بینی گسترده از پتانسیل تحول‌آفرین هوش مصنوعی است.

با این حال، در میان این شور و شوق، نگرانی‌هایی در مورد پیامدهای GPT Chat و فناوری‌های مشابه در موضوعاتی مانند انتشار اطلاعات نادرست، کلاهبرداری، مالکیت معنوی و تبعیض مطرح شده است. در آموزش عالی توجه قابل توجهی به پتانسیل هوش مصنوعی برای تسهیل تقلب می شود و همین امر باعث افزایش دقت و تحقیق در این زمینه شده است.

درس های آموخته شده در سال اول معرفی ربات چت OpenAI فراتر از قابلیت های فنی آن است. در حالی که بیش از یک دهه است که هوش مصنوعی در محصولات مختلف روزمره استفاده شده است، اضافه شدن امکان ارتباط دو طرفه بین انسان و هوش مصنوعی بود که باعث شد اولین سال هوش مصنوعی در چت GPT در یک سال تبدیل شود.

موفقیت سیستم هوش مصنوعی OpenAI با چالش هایی همراه بوده است. توانایی این فناوری در ایجاد زبان متقاعدکننده، آن را مستعد تولید اطلاعات نادرست یا گمراه‌کننده می‌کند. این جنبه نگرانی هایی را در مورد احتمال سوء استفاده از هوش مصنوعی توسط مجرمان ایجاد کرده و نیاز به چارچوب های نظارتی برای کاهش خطرات را برجسته می کند.

همانطور که چشم انداز هوش مصنوعی در حال تکامل است، انتظار می رود در سال آینده به دلیل محدودیت های فنی و موانع زیرساختی، توسعه هوش مصنوعی کاهش یابد. در همان زمان، بحث در مورد مقررات هوش مصنوعی عمیق تر می شود. مهار توسعه هوش مصنوعی ممکن است فرصتی برای شکل گیری هنجارهای مرتبط با تعامل بین انسان و هوش مصنوعی ایجاد کند.

انتظار می رود Chat GPT و سیستم های هوش مصنوعی مشابه بیشتر در زندگی افراد ادغام شوند و به تدریج عملکرد بهتری در رابطه با وظایف مختلف ارائه دهند. سال آینده در ایجاد راه هایی برای کار موثر با ابزارهای هوش مصنوعی بسیار مهم خواهد بود.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=31334

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.