• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

وقفه در طرح های پالایشگاهی که یک سال بدون تابلو مانده است!

  • کد خبر : 30544
  • ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
وقفه در طرح های پالایشگاهی که یک سال بدون تابلو مانده است!

زیرساخت های انرژی هر کشوری به عنوان سلاح اقتصادی آن کشور عمل می کند و برای کشوری مانند ایران که زیرساخت های خود را در شرایط تحریم های ناعادلانه غرب و با استفاده از توان داخلی توسعه داده و همچنان تحت تحریم های متعدد است، استفاده بهینه از این زیرساخت ها دوچندان است. مهم.

در شرایط فشار حداکثری دولت های متخاصم و استعمارگر بر اقتصاد ایران، همواره یکی از اهداف دشمنان ایران برهم زدن امنیت انرژی کشور است. در چنین شرایطی ضعف عملکرد و کوتاهی مدیران داخلی حوزه انرژی قابل قبول نیست.

یکی از زیرساخت‌های مهم انرژی کشور که مهم‌ترین واحد صنعتی پایتخت نیز محسوب می‌شود، پالایشگاه نفت تهران است که نقش مهمی در تامین فرآورده‌های نفتی مورد نیاز کلانشهر تهران و شهرهای اطراف دارد.

متاسفانه این پالایشگاه با شرایط مدیریتی ناپایدار مواجه شده و نزدیک به یک سال است که هیأت مدیره ندارد. در چنین شرایطی، اجرای بسیاری از طرح های عمرانی این پالایشگاه با اختلال مواجه شد و پس از گذشت دو دهه، این پالایشگاه در 8 اسفند 1300 با مشکل تعطیلی کامل عملیات تولید مواجه شد.

به نظر می رسد ادامه این روند ممکن است خسارات جبران ناپذیری به این پالایشگاه که همواره یکی از سودآورترین پالایشگاه های کشور بوده، وارد کند. اگر به این نکته توجه کنیم که بخش قابل توجهی از سهام پالایشگاه تهران متعلق به سهام و در واقع متعلق به مردم است و این سرمایه مردمی نزدیک به یک سال است که هیأت مدیره ندارد، این وضعیت اهمیت بیشتری پیدا می کند.

تسنیم

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=30544

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.