• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

وضعیت ثبات قیمت لاستیک در سال 1403.

  • کد خبر : 37804
  • ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۷
وضعیت ثبات قیمت لاستیک در سال 1403.

اکوایران: انجمن واردکنندگان تایر برای افزایش قیمت لاستیک شرط بندی کرد. بر اساس اعلام این تالار، در صورت عدم تغییر قیمت نیما، لاستیک ها گران نمی شوند.

اخبار اقتصادی؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در نیمه اول سال گذشته تعرفه واردات لاستیک را 32 درصد تعیین کرد. واردکنندگان با اعمال این سیاست عملا واردات را متوقف کردند. در آن زمان به گفته فعالان اقتصادی این حوزه، اختلاف نرخ واردات قانونی با قاچاق بیش از 50 درصد بود. این مشکل باعث شد تا بازار تایر با کمبود شدید و افزایش قیمت رو به رو شود.

این اتفاق باعث شد تا وزارت صنعت معدن و تجارت (صمت) در شهریورماه تعرفه واردات لاستیک را 10 درصد کاهش دهد. از مهرماه، ارسال لاستیک به صورت قانونی وارد کشور شد و قیمت ها کاهش یافت، البته قیمت لاستیک خودروی پراید تغییری نکرد، زیرا کارخانه های لاستیک سازی این مدل را از سبد خود حذف کردند.

سید محمد میرا عبدینی دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک خودرو درباره وضعیت واردات لاستیک و افزایش قیمت در سال جدید گفت: تعرفه تا کنون ثابت بوده و قرار است 10 درصد محاسبه شود، بنابراین در صورت افزایش نرخ تعرفه. تغییر نکند، افزایش قیمت نخواهیم داشت.

به گزارش برنا، وی درباره نحوه تخصیص ارز وارداتی گفت: دو نوع تخصیص ارز برای واردات داشتیم. سکه نیمایی و سکه 28500 تومبا; افرادی که 28500 تومبا می خواستند باید مدت زیادی صبر می کردند، اما نیمایی مشکلی نداشت. مشکل اصلی ما تامین ارز نبود، بلکه رعایت سقف واردات بود که باعث شد از بهمن ماه عملا واردات را متوقف کنیم، زیرا سقف اکثر واردکنندگان پر بود.

دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک درباره وضعیت لاستیک خودروهای سنگین گفت: در بخش های لاستیک سنگین، کشاورزی، راه سازی و معدن چنین مشکلی نداشتیم، اما در بخش کامیون و اتوبوس این «تأخیر در تخصیص ارز باعث شد بازار دچار کمبود شود.»

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=37804

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.