• امروز : شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 26 October - 2024
5

وزارت کشاورزی ایالات متحده پیش بینی کرد؛ کاهش قیمت دانه های روغنی در راه است

  • کد خبر : 40932
  • ۰۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۰
وزارت کشاورزی ایالات متحده پیش بینی کرد؛  کاهش قیمت دانه های روغنی در راه است

اکوایران: وزارت کشاورزی آمریکا از احتمال افزایش عرضه و کاهش قیمت دانه های روغنی خبر می دهد. بر اساس گزارش اخیر وزارت کشاورزی آمریکا، با افزایش احتمال افزایش عرضه دانه های روغنی در بازارهای جهانی، انتظار می رود شاهد کاهش قیمت این محصولات باشیم.

اخبار اقتصادی؛ بر اساس گزارش اخیر وزارت کشاورزی ایالات متحده، وفور دانه های روغنی در بازارهای جهانی با وجود مشکلات اقلیمی در برخی مناطق تولیدکننده، باعث کاهش قیمت این محصولات شده است. این گزارش نشان می‌دهد که افزایش تولید در برخی از کشورهای صادرکننده و ذخیره‌سازی کافی از عوامل اصلی این وفور عرضه بوده است.

بر اساس گزارش انجمن غلات ایران، وزارت کشاورزی ایالات متحده همچنین خاطرنشان کرد: افزایش قیمت روغن سویا در دو سال اخیر به دلیل رشد تقاضای داخلی برای آن در تولید سوخت های زیستی به ویژه به افزایش تولید دیزل تجدیدپذیر در کالیفرنیا قیمت سویا پس از بهبود کاشت در ایالات متحده و پیش بینی های عرضه جهانی کاهش یافت. به دنبال کاهش قیمت سویا و عرضه فراوان از سوی تولیدکنندگان عمده آرد، قیمت کنجاله سویا نیز کاهش یافت.

در گزارش برآورد عرضه و تقاضای جهانی کشاورزی خود که در 12 ژوئن منتشر شد، وزارت کشاورزی ایالات متحده تولید جهانی دانه های روغنی برای سال های 2024-2025 را 685.8 میلیون تن برآورد کرد که 1.3 میلیون تن کمتر از پیش بینی ماه مه است. در تولید کلزا در استرالیا و کشورهای اتحادیه اروپا.

سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد در شاخص قیمت ماهانه خود که در 7 ژوئن منتشر شد، اعلام کرد که قیمت جهانی روغن نباتی در ماه می 2.4 درصد در مقایسه با آوریل کاهش یافت، اما همچنان 7.7 درصد بالاتر از سطح می 2023 است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40932

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.