• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
2

واکنش دلار به تأیید صلاحیت‌ها/ علایم حیاتی بورس برمی‌گردد؟

  • کد خبر : 40220
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۱
واکنش دلار به تأیید صلاحیت‌ها/ علایم حیاتی بورس برمی‌گردد؟

اکو ایران: کشور در آستانه مهم ترین انتخابات چهار سال آینده است.

اخبار اقتصادی: افزایش قیمت دلار در روز گذشته امروز دوام نیاورد و دلار در آخرین پله کانال 50 هزار تومانی متوقف شد. امروز قیمت دلار تهران به نیمه پایین کانال 59 هزار تومان بازگشت. اگر نمودار دلار را بررسی کنید، می بینید که اسکناس آمریکا امروز در محدوده 59 هزار و 800 تومان شروع به معامله کرد، اما نتوانست به مرز 60 هزار تومان برسد و به ریزش ادامه داد و پس از اعلام نامزدهای واجد شرایط برای انتخابات ریاست جمهوری ، حمایت همانطور که اعلام شد، دلار کوتاه مدت در محدوده 59 هزار و 650 تومان شکست و تا محدوده 59 هزار و 450 تومان سقوط کرد که حمایت بعدی در زمان نگارش این مطلب است.

کشور در آستانه مهم ترین انتخابات چهار سال آینده قرار دارد و با اعلام اسامی نامزدهای واجد شرایط، از بلاتکلیفی کاسته شد و واکنش کوتاه مدت دلار به این اتفاق طبیعی به نظر می رسد.

آیا بورس حمایت می شود؟

بازارها رونق ندارند اما امروز به عدم فروش اوراق دولتی توجه شده است. امروز بازدهی اوراق تا سررسید 28، 28.5 درصد و 28.7 درصد بود. در حال حاضر، اوراق قرضه دولتی با بازدهی بالای 30 درصد و حتی 36 درصد معامله می شود که رقابت برای اوراق قرضه دولتی تازه منتشر شده را دشوار می کند.

خبرگزاری تسنیم علت این مشکل را عدم هماهنگی ارکان اقتصادی دولت دانست و توضیح داد: در گذشته برای حل این مشکل بانک ها موظف بودند بخشی از سپرده های خود را در قالب اوراق نگهداری کنند. اوراق قرضه دولتی برای تسهیل فروش اوراق قرضه دولتی با کسری بودجه. با بودجه مواجه نشوید

به نظر می رسد اکنون مشکل نقدینگی بانک هاست. افزایش نرخ سود بین بانکی (نرخ سود وام بانک ها در بازار یک شبه برای نیازهای کوتاه مدت) مؤید این نکته است. در حال حاضر یکی از سیاست های کنترل تورم و نقدینگی، کنترل ترازنامه بانکی است.

تفاوت سود پرداختی بانک ها به سپرده گذاران با سود اوراق دولتی نشان از جذابیت اوراق قرضه دولتی برای بانک ها دارد و احتمالاً مشکل اصلی عدم مشارکت بانک ها در خرید اوراق دولتی کمبود نقدینگی در سایه بازار است. ترازنامه. و سیاست های کنترل تورم

با این حال، بازدهی بالای اوراق در حال حاضر یکی از دلایل اصلی رکود بازار سرمایه است که در سایه رکود، بلاتکلیفی سیاسی، ریسک های منطقه ای، افزایش مالیات و … به رکود بازار سرمایه دامن زده است. البته امروز لغو برخی معاملات همراه با خبر دیدار رئیس کل بانک مرکزی با رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، از میزان بدبینی تحلیلگران کاسته است.

البته این تنها اقدامی برای اعلام حمایت از بازار سرمایه نبود. احسان خاندوزی وزیر اقتصاد نیز امروز به میدان آمد و اعلام کرد که ستاد هماهنگی اقتصادی دولت صبح امروز چهار تصمیم برای کمک به سودآوری صنایع بورسی اتخاذ کرده است.

اولین مصوبه: وزارت نفت سریعاً بازنگری دستورالعمل قیمت فرآورده های پالایشی را ابلاغ کند.

مصوبه دوم: در خصوص عدم خروج شرکت های خودروسازی از بورس، مصوبه لازم باید به تصویب شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران برسد.

مصوبه سوم: بانک مرکزی برای کاهش نرخ سود بانکی اقدامات نظارتی انجام خواهد داد.

مصوبه چهارم: مصوبه دولت برای پذیرش بار بودجه ای طرح شورای اسلامی معافیت مالیاتی صنایع بورسی باید به سرعت اخذ شود.

به نظر می رسد سیاست گذار برای کاهش بارگذاری منفی شاخص کل، نزدیک به پشتوانه مهم شاخص کل وارد میدان شود. تحقیقات اکوایران در مورد رفتار شاخص کل بازار سرمایه در ایام انتخابات در سال های گذشته نشان می دهد که اغلب بازار سرمایه در یک ماه قبل از انتخابات عملکرد منفی نداشته است و باید دید اقدامات انجام شده می تواند دوباره سرمایه را فعال کند. بازار و نشانه های حیاتی بورس را برمی گرداند.

حرکت بر خلاف جهت قیمت و حباب پول.

اگرچه امروز قیمت ها در بازار ارز کاهش یافت و باعث کاهش قیمت طلا و سکه امامی شد، اما امروز حباب سکه رشد کرد و این نشان می دهد که فروشندگان در بازار سکه و طلا در مقابل کاهش بیشتر قیمت ها مقاومت می کنند که حباب طلا را افزایش می دهد. اقلام ضرب شده

تحلیل تکنیکال نیم سکه نشان می دهد که حمایت روانی محدوده 23 میلیون تومانی با حمایت سطح فیبوناچی 38 درصدی همپوشانی دارد و این محدوده را به پشتوانه مهمی برای نیم سکه تبدیل کرده است که در صورت ضرر، حمایت بعدی خواهد بود. 22 میلیون و 700 هزار توکن باشد. محدوده 23 میلیون و 400 هزار تومان حداکثر قیمتی است که نیم سکه موفق به شکستن یا تثبیت آن نشده است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40220

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.