• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

نقشه‌هایی برای کاهش بیشتر قیمت دلار؟

  • کد خبر : 39249
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۶
نقشه‌هایی برای کاهش بیشتر قیمت دلار؟

اوراق سه میلیاردی ارزی راهکار فرزین برای مدیریت نوسانات نرخ ارز بود. برخی می گویند که بازارساز قصد دارد بازار را با ارز بمباران کند.

اخبار اقتصادی، بازار غیررسمی نیز امروز کاهش یافت و دلار به سمت حمایت از شبکه 58 حرکت کرد.برخی از فعالان معتقدند فشار بر قیمت ها در حال کاهش است. اما از سوی دیگر تزریق قوی ارز از کانال های سلیمانیه و هرات و ضعف تقاضا باعث شده تا پیش بینی های فعالان همچنان کاهش یابد. اما کمبود تقاضا تنها دلیل احتمال کاهش ارزش ارز نیست.

محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی از انتشار حدود 3 میلیارد دلار اوراق بهادار ارزی خبر داد. تحولی که در صورت استقبال می تواند برای تقاضای بازار مضر باشد. از سوی دیگر در برخی سایت‌ها گزارشی منتشر شده است که حاکی از آن است که بانک مرکزی می‌خواهد به مدت 10 روز در بازارهای سلیمانیه، امارات و تهران مستقیما دخالت کند و بازار ارز را بیشتر به سمت سقوط سوق دهد.

حمایت 250/59 امروز آنقدر مهم بود که بازار به راحتی بر آن غلبه کرد و 900/58 تومان معامله شد. اما علیرغم همه اخباری که حاکی از کاهش است، فعالان همچنان به این کاهش خوشبین نیستند. امروز هم که دلار به 850.58 رسید، معاملات فردا از کانال 59 انجام شد.

واکنش بسیاری از فعالان به بازار طلا برمی گردد. امروز هفدهمین روزی است که طلافروشان به اعتصاب خود ادامه می دهند. هرچند خبر رسمی از مهلت شش ماهه وزارت صمت به طلافروشان حکایت دارد، اما این تعطیلی همچنان ادامه دارد. اخبار غیررسمی می گوید خواسته این اتحادیه تعطیلی کامل سامانه جامع معاملات است. بسته شدن این تجارت ممکن است باعث شود متقاضیان ارزها را به عنوان جایگزین طلا انتخاب کنند و در نتیجه تاثیر سیگنال های مثبت بازار را کاهش دهند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=39249

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.