• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
6

نسبت گوشت در سبد کالاهای وارداتی/ جزئیات واردات 20 قلم کالای اساسی

  • کد خبر : 35866
  • ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
نسبت گوشت در سبد کالاهای وارداتی/ جزئیات واردات 20 قلم کالای اساسی

اکوایران: داده های اعلام شده نشان می دهد در 11 ماهه امسال 32 میلیون و 683 میلیون تن کالا به ارزش 54 میلیون و 359 هزار دلار وارد کشور شده است. بر اساس داده های اعلام شده، این سوال مطرح می شود که سهم کالاها از داده های گمرک در این مدت چقدر بوده است؟

اخبار اقتصادی؛ بر اساس اطلاعات اعلام شده از سوی گمرک، در این مدت 22 میلیون و 881 هزار تن کالای اساسی به ارزش 17 میلیون و 826 میلیون دلار وارد کشور شده که از نظر ارزشی 30 درصد افزایش و 5 درصد کاهش داشته است.

تحلیل روند واردات کالاها در دوره بررسی نشان می‌دهد که واردات «گوشت قرمز گرم سبک»، «گوشت قرمز سرد سنگین»، «کود شیمیایی»، «لاستیک سنگین» و «انواع بذر» از نظر ارزشی افزایش یافته است. به ترتیب و در بین کالاهای اساسی تخصیص یافته اند.

از سوی دیگر، در ۱۱ ماهه امسال از نظر ارزش واردات، «ذرت» ۱۶ درصد، «روغن‌های خوراکی نیمه جامد، مایع و خام» ۳۲ درصد و «انواع دانه‌های روغنی» ۵ درصد افزایش داشته است. و «برنج» و «گندم» به ترتیب 45 و 39 درصد کاهش داشته اند.

همچنین ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که در دوره مورد بررسی، بیشترین کاهش واردات از نظر ارزشی در بین کالاها مربوط به «چای خشک»، «برنج»، «گندم»، «شکر خام»، «لوبیا» و «جو» بوده است. “.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=35866

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.