• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
2

موسسه اعتباری نور منحل شد

  • کد خبر : 34949
  • ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
موسسه اعتباری نور منحل شد

به گزارش اخبار اقتصادی، بانک مرکزی این بانک با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که در راستای طرح اصلاح نظام بانکی کشور در تاریخ ۲۰ دی ماه ۱۴۰۲ در خصوص واگذاری سپرده ها، دارایی ها، تسهیلات، کارکنان و شعب. موسسه اعتباری نور وی درخواست خود را در کمترین زمان به بانک ملی ایران تسلیم کرد. فرآیند با موفقیت به پایان رسید.

بر اساس این گزارش، انجام اصلاحات لازم در نظام بانکی کشور و حمایت از حقوق سپرده گذاران و حفظ ثبات و سلامت نظام بانکی ایران بر اساس مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی (رؤسای سه کشور) اختیارات)، شورای پول و اعتبار و کمیته تخصصی. با اصلاح نظام بانکی، وضعیت موسسه اعتباری غیربانکی نور مشخص شد و در این راستا، شعب و سپرده‌ها و بخشی از دارایی‌های موسسات اعتباری غیربانکی نور (مرتبط با سپرده‌های قابل انتقال) به این موسسه منتقل شد. بانک ملی ایران

شایان ذکر است، هدف بانک مرکزی از تدوین برنامه سازمانی مؤسسه مذکور این بوده است که در کوتاه ترین زمان ممکن و با کمترین مشکلات مرتبط، این فرآیند به سرانجام مطلوب برسد.

در این راستا و به منظور اطلاع رسانی شفاف به آحاد جامعه به ویژه ذینفعان اصلی موسسه اعتباری مذکور (سپرده گذاران، سهامداران و کارکنان) نکات زیر یادآور می شود:

در چارچوب مصوبات فوق الذکر و اختیارات بالای اعطا شده به بانک مرکزی، روز چهارشنبه مورخ 11/11/1302 مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده موسسه اعتباری غیربانکی نور توسط کمیته عالی سازمان غیرمتشکل ها تشکیل شد. بازار پولی. ، و بنا به تصمیم اعضای محترم مجمع عمومی مذکور، موسسه مذکور منحل و بانک مرکزی ایران هیات تصفیه موسسه مذکور را منصوب و مراحل تصفیه موسسه آغاز شده است.

وی در پایان خاطرنشان می کند: این فرآیند گامی مهم در جهت حفظ ثبات و سلامت نظام بانکی تلقی می شود و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از هموطنان عزیز درخواست دریافت اخبار و اطلاعات مرتبط با این موضوع ملی را دارد. فقط از طریق اطلاعیه های رسمی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای پیگیری برنامه ریزی کنید.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=34949

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.