• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
0

معرفی نزدیک به 60000 خانه خالی به سازمان امور مالیاتی

  • کد خبر : 32872
  • ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲
معرفی نزدیک به 60000 خانه خالی به سازمان امور مالیاتی

اکوایران: معاون مسکن و راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی گفت: از ابتدای امسال تاکنون در مجموع 59 هزار و 503 واحد مسکونی خالی در دو نوبت بر اساس سامانه املاک و مسکن به سازمان امور مالیاتی ارائه شده است.

اخبار اقتصادی: هادی عباسی معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ارائه اطلاعات بیش از 40 هزار واحد مسکونی نوساز خالی از سکنه به سازمان امور مالی، خاطرنشان کرد: در مرحله اول اطلاعات 19 هزار و 290 واحد مسکونی خالی از سکنه به سازمان امور مالیاتی ارائه شد. سال 1401 معرفی شده است.

معاون مسکن و ساختمان ویر راه و شهرسازی تاکید کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در دو نوبت 59 هزار و 503 واحد مسکونی خالی از سکنه در سامانه املاک و اسکان به سازمان امور مالیاتی ارائه شده است.

عباسی همچنین با بیان اینکه بر اساس بند 54 مکرر قانون مالیات های مستقیم، هر خانه ای که بیش از 120 روز در سال مالی خالی باشد مشمول مالیات می شود، افزود: شناسایی این خانه ها بر اساس بند 169 مکرر قانون مالیات های مستقیم. همان قانون ، از طریق سیستم املاک و مستغلات و مسکن ساخته می شود.

وی تصریح کرد: از طریق نامه یا پیامک قبل از ارسال لیست به مالکان تذکر لازم داده شده است تا اطلاعات افراد ساکن در واحدهای مسکونی خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند. طبق بند 5 تبصره 8 ماده 169 قانون مالیات های مستقیم، اشخاص حقیقی و حقوقی که اطلاعات محل سکونت، ملک و مالکیت خود را در مهلت مقرر تکمیل ننمایند به سازمان امور مالیاتی خانه خالی می گویند.

وی از انجام بهسازی و بررسی سایر املاک مسکونی خبر داد و همچنین تاکید کرد: پس از تکمیل مراحل، واحدهای مسکونی خالی از سکنه جهت اخذ مالیات به سازمان امور مالیاتی معرفی خواهند شد.

عباسی با اشاره به اینکه در سال 1400 حدود 66 هزار واحد مسکونی برای خانه های خالی به سازمان امور مالیاتی ارائه شده است، اظهار داشت: تمامی مالکان و مستاجران باید اطلاعات خود را در سامانه املاک و اسکان به آدرس amlak.mrud.ir ثبت کنند. اطلاعات ملک و مسکونی خود را ثبت کنید تا این خانه ها خالی تلقی نشوند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=32872

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.