• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

معرفی بهترین برند تن ماهی

  • کد خبر : 35356
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶
معرفی بهترین برند تن ماهی

واقعیت این است که کنسرو تن ماهی راهی فوق العاده آسان برای داشتن یک وعده غذای دریایی سالم است. حتی می‌توان آن را به غذاهای دیگر اضافه کرد تا ترکیبی خاص‌تر تهیه کرد. با افزایش محبوبیت کنسرو تن ماهی، برندهای بیشتری روانه بازار شدند به طوری که دسترسی مصرف‌کنندگان به برندها نسبت به گذشته راحت‌تر ‌شده است. از این رو، شرکت‌های تولید کننده تن ماهی همواره با یکدیگر در ارائه بهترین طعم و تازه‌ترین محصول رقابت می‌کنند. اما خصوصیات یک تن ماهی خوب چیست؟ و کدام برند بهترین محصولات را تولید می‌کند؟

در ادامه به معرفی بهترین برندهای تن ماهی و ویژگی‌ها آن‌ها می‌پردازیم

بهترین و خوشمزه‌ترین تن ماهی‌های ایرانی کدام‌اند؟

تن ماهی سرشار از امگا 3 و چربی‌های مفید است و توانسته در رژیم غذایی ایرانی‌ها جایگاه مناسب خود را پیدا کند. شرکت‌های قدیمی و جدید زیادی در ایران انواع کنسرو تن ماهی را تولید می‌کنند و قادرند پاسخگوی نیاز هر روزه مردم به خرید کنسرو و غذاهای آماده باشند. با توجه به تنوع بالا در طعم محصولات و برندهای تولید کننده، شاید انتخاب یک تن ماهی خوشمزه و باکیفیت کمی دشوار باشد. اما با وجود تنوع بالا این شانس را دارید که انواع طعم‌ها و برندها را امتحان کنید و طعم مورد علاقه خود را پیدا کنید.

برندهای معروف ایرانی همچون گیلانی، شیلتون، طبیعت، اویلا، تاپسی، هایلی، مکنزی، شیلانه و تحفه در فروشگاه‌ها و مغازه‌ها عرضه می‌شوند. هر کدام از این برندها ویژگی‌های خاص خود را دارند و مشتری بنا به سلیقه خود یکی را انتخاب می‌کند. برخی از این برندها تن ماهی‌ با بافت یکدست‌تری ارائه می‌دهند و برخی دیگر طعم‌سازی و بوی خوشایندی دارند. قیمت مناسب، میزان نمک و روغن مناسب نیز از دیگر ویژگی‌های برخی از این برندها هستند.

شیلتون

برند شیلتون یکی از قدیمی‌ترین برندهای تولید تن ماهی در ایران است. برخی از کنسروهای این برند به میزان زیادتری روغن دارند و برای کسانی که به غذاهای چرب علاقه ندارند، گزینه مناسب نیست. میزان ماهی آن در هر قوطی مناسب است، ماهی بوی بدی ندارد و ماهی آن بافتی یکدست و تقریبا قالبی دارد. شیلتون در وزن‌های 120، 150 و 180 گرمی با طعم‌های دودی، سبزیجات، شوید، آب نمک، فلفل و روغنی عرضه می‌شود و از این نظر تنوع خوبی دارد.

گالکسی

تن ماهی گالکسی نیز کیفیت خوبی دارد و بافت یکدست و عطر و بوی خوشایند از مزایای این برند است. گالکسی تن ماهی‌های خود را در طعم‌های زیتونی، فلفل قرمز و شوید عرضه می‌کند. عمده ماهی‌های استفاده شده در این برند هوور و گیدر هستند.

تاپسی

برخی از تن ماهی‌های تاپسی با درب پلاستیکی عرضه می‌شوند و بدین ترتیب محتویات داخل آن قابل مشاهد است. وزن این تن ماهی‌ها نسبت به قیمت آن مناسب است و طعم قابل قبولی دارند. هر چند برای برخی از مدل‌های آن‌ها بوی ماهی در هنگام گرم کردن گزارش شده است. تاپسی نیز مانند سایر برندها تن ماهی‌های خود را در طعم‌های شوید، چیلی، لیمو و فلفل و روغن گیاهی عرضه می‌کند

تحفه

تحفه نیز یکی از تن ماهی‌های قدیمی است که بوی خوبی دارد اما در برخی نظر سنجی‌ها گزارش شده است که این تن ماهی‌ها بافت یکدستی ندارد و کمی از بافت آن خرد شده است. با این حال، این تن ماهی با میزان روغن و نمک متعادل محصول خوبی محسوب می‌شود. برخی از کنسروهای تن ماهی تحفه با درب شفاف عرضه می‌شوند و حاوی زیتون، شوید و فلفل قرمز هستند. همچنین، برخی از آن‌ها به صورت رژیمی بدون روغن و در آب نمک عرضه می‌شوند.

مکنزی

هر چند طعم تن ماهی‌های مکنزی خوب است اما بافت قالبی ندارند و کمی بوی ماهی آن‌ها مشخص‌تر است. اما نسبت به قیمت حجم خوبی دارند. این تن ماهی‌ها نیز در طعم‌های فلفل تند، دودی، سبزیجات، زیتون و شوید عرضه می‌شوند.

گیلانی

گیلانی یکی از تن ماهی‌های خوب و محبوب است که بافتی یکدست و طعمی خوشایند دارد. کنسروهای تن ماهی گیلانی در بسته‌های 180 گرمی و در طعم‌های محبوب شوید، سیر، دودی و روغن زیتون عرضه می‌شود. گیلانی تن ماهی‌های باکیفیت خود را در شرایط کاملا بهداشتی تولید کرده و با کمک دستگاه‌های اتوکلاو استریل و عاری از میکروب می‌کند. علاوه بر خرید از فروشگاه‌های سطح شهر خرید تن ماهی گیلانی به صورت آنلاین نیز امکان‌پذیر است.

برخی از برندها علاوه بر تن ماهی ساده انواع غذاهای کنسروی خود را نیز با تن ماهی تهیه می‌‌کنند. انواع خورش‌ها مانند کنسرو قلیه ماهی با تن و سالاد تن ماهی از جمله غذاهای خوشمزه کنسروی هستند که در آن‌ها از تن ماهی استفاده می‌شود.

ویژگی‌های بهترین کنسرو تن ماهی

یک کنسرو تن ماهی استاندارد ایرانی باید چند ویژگی‌ را داشته باشد. این ویژگی‌ها آن‌ها را به ذائقه و سلیقه ایرانی‌ها نزدیک‌تر می‌کند و موجب محبوبیت آن‌ها می‌شود.

اولین نکته مهم در تن ماهی بسته بندی شیک و سالم است. یک بسته‌بندی مناسب همراه با درب آسان بازشو نشان می‌دهد تولید کننده به تمام جنبه‌های تولید محصول اهمیت می‌دهد. این موضوع خیال مصرف‌کنندگان را بابت کیفیت محصول راحت‌تر می‌کند و آن‌ها را به خرید کنسرو و غذاهای آماده ترغیب می‌کند.

قیمت محصول نیز از جنبه‌های مهم انتخاب یک برند تن ماهی است. قیمت باید متناسب با حجم ماهی داخل قوطی باشد. یک قوطی با میزان ماهی کم برای مشتریان جذابیت زیادی ندارد.

نکته بعدی که بسیار اهمیت دارد بدون استخوان و تیغ بودن محصول است. یک کنسرو تن ماهی مرغوب شامل ماهی با بافتی یکدست، کاملا خالص و عاری از مواد اضافی همچون تیغ و گوشت اضافی است. علاوه بر این، طعم و عطر تن ماهی باید خوشایند باشد. این ویژگی‌ها نشان دهنده استفاده از ماهی مرغوب و روش فرآوری صحیح است. هر چند نوع ماهی نیز بر کیفیت و طعم نهایی تاثیر زیادی دارد. ماهی با ظاهری معیوب و خرد شده و با بوی ناخوشایند مشتری را از خرید دوباره محصول مایوس می‌کند.

میزان نمک و چربی در تن ماهی نیز باید به اندازه باشد. هر چند برخی از تن ماهی‌ها در روغن زیتون یا سایر روغن‌ها عرضه می‌شوند ولی چربی بیش از حد کمی زننده است. میزان نمک باید بر روی محصول درج شود و از نمک اضافی برای طعم دهی به تن ماهی خودداری شود.

راهنمای خرید بهترین برند تن ماهی ایرانی

کنسرو ماهی خود را چه از فروشگاه‌های محل و چه به صورت آنلاین خرید کنید، گزینه‌های زیادی در دسترس هستند. تنوع زیاد در برندها و طعم‌ها انتخاب و خرید تن ماهی را آسان‌تر می‌کند. با شناخت و بررسی بهترین تن ماهی‌های مناسب ذائقه خود مشتری دائم این غذای لذیذ دریایی می‌شوید.

بهترین تن ماهی‌ها منبع خوبی از امگا 3 هستند و به میزان کمتری جیوه دارند. طعم‌های فوق ‌العاده جذاب و عطر و طعم ملایم ماهی در انواع برندهای تن ماهی ایرانی مشهود است و آن‌ها را به غذایی مغذی و محبوب تبدیل کرده است.

برندهای معروفی همچون گیلانی بهترین ماهي‌ها را در شرایطی بهداشتی کنسرو می‌کنند. کارشناسان تغذیه‌ای کیفیت ماهی‌ها، میزان کالری، چربی و نمک و بهترین روش‌های تولید را بررسی می‌کنند تا به بهترین ترکیبات دست پیدا کنند. با خرید کنسرو تن ماهی گیلانی یک غذای خوشمزه و سالم در کمترین زمان برای خود و خانواده تهیه می‌کنید.

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=35356

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.