• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

معامله‌گران از طلا دل نمی‌کنند/ رخسار بازار سرمایه سرخ‌تر شد

  • کد خبر : 40146
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۹
معامله‌گران از طلا دل نمی‌کنند/ رخسار بازار سرمایه سرخ‌تر شد

اکوایران: قیمت طلا و سکه امروز کاهش یافت اما حباب طلا و سکه رشد کرد. صندوق‌های طلا امروز منفی شدند، اما ورود پول واقعی به صندوق‌های طلا افزایش یافت

رنگ چهره بازار سرمایه امروز قرمزتر شد و بازار سرمایه با فشار فروش بیشتری مواجه شد. شاخص کل بورس امروز منفی 0.85 درصد بود.

برای ارزیابی نحوه شروع معاملات بازار سرمایه در روز بعد، وجوه اهرمی که تحلیلگران آن را نماینده انتظارات بازار می دانند و معاملات لحظه آخری آنها در زمان بسته شدن بازار سهام در نظر گرفته شده است.

امروز خبرگزاری های پوشش دهنده بورس از ادامه محدودیت دامنه نوسانات بازار سرمایه گلایه دارند. آن روز گروه ماشین ها که قبلاً لباس سبز پوشیده بودند، همرنگ جماعت شدند و دیگر نمی توانستند برخلاف جریان بازار شنا کنند. در میان رنگ قرمز مهم بازار سرمایه، تنها برخی نمادها سبز ماندند. ارزش معاملات خرد نسبت به روز گذشته کاهش یافت و خروج پول واقعی از بازار سرمایه در سایه سنگین رکود به بیش از 500 میلیارد تومان رسید.

محدوده حمایتی دو میلیون و 40 هزار واحد تا دو میلیون و 50 هزار واحد حمایت نزدیک از شاخص کل بازار سرمایه است که در صورت شکست شرایط برای سهامداران دشوارتر می شود.

این روزها ارزش معاملات در بازار سرمایه کاهش یافته و برداشت پول واقعی به بیش از 500 میلیارد تومان رسیده است که نشانه خوبی برای بازار سرمایه نیست.

حرکت در برابر دلار و حباب درهم

امروز قیمت دلار تهران افزایش یافت اما حباب دلار درهم کاهش یافت و منفی شد زیرا درصد افزایش دلار از رشد درهم بیشتر بود.

تتر در تعطیلات روز جمعه رشد کرد و امروز به کانال 59 هزار تومانی رسید اما در زمان نگارش این گزارش در نیمه دوم کانال 58 هزار تومانی قرار دارد. تحلیل تکنیکال تتر مقاومت تتر را در محدوده 59 هزار و 300 تومان نشان می دهد. محدوده 58 هزار و 200 تومان نیز سطح حمایتی برای دلار است.

ورود پول واقعی به صندوق های طلا افزایش یافت

بیشترین کاهش اونس جهانی طلا در ماه می روز قبل از آن اتفاق افتاد، اونس جهانی طلا محدوده 2300 دلاری را از دست داد. دلیل آن بازگشت به بازار آمریکا بود. ایالات متحده در ماه می 100000 شغل بیشتر از حد انتظار ایجاد کرد. از سوی دیگر، چین نیز در ماه مه موضع تهاجمی خود را برای خرید طلا متوقف کرد.

کاهش اونس جهانی طلا امروز باعث کاهش قیمت طلا و ارز شد. قیمت طلا و ارز امروز کاهش یافت اما حباب طلا و ارز رشد کرد. صندوق های طلا امروز منفی شدند، اما ورود پول واقعی به صندوق های طلا افزایش یافت.

هجوم مداوم پول واقعی به صندوق های طلا نشان می دهد که معامله گران به طلا اهمیت نمی دهند. این موضوع تا حدودی مؤید تحلیل نادر مدیرعامل انجمن طلای تهران است. اختاز آنلاین هفته گذشته در گفت و گو با نادر بذرافشان نوشت مردم منتظر کاهش یا افزایش چشمگیر نباشند، احتمال نوسان نزولی کم است اما قیمت ها به تدریج افزایش می یابد. به نظر می رسد معامله گران بازار سرمایه امروز نیز با رئیس سندیکای طلا موافق بودند که با وجود کاهش قیمت اونس طلای جهانی در محدوده فعلی، همچنان وارد صندوق های طلا می شوند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40146

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.