• امروز : شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 26 October - 2024
5

مسئولیت نوسازی پارک جاده بر عهده وزارت نفت و حراست است

  • کد خبر : 41380
  • ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۵
مسئولیت نوسازی پارک جاده بر عهده وزارت نفت و حراست است

به گزارش اخبار اقتصادی، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس جمهور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در نشست خبری امروز دوشنبه 27 تیرماه. وزارت راه و شهرسازی وی در پاسخ به خبرنگار رکنا درباره عدم حذف کامیون های اسقاط از ناوگان کشور گفت: بحث نوسازی ناوگان مربوط به این دولت و دولت قبل نیست، بحث نوسازی ناوگان به شرایط اقتصادی مربوط می شود. از هر کدام کشور و اگر عرضه، تقاضا و معیشت تامین شود قطعا تجدید خواهد شد.

مسئولیت نوسازی ناوگان بر عهده وزارت حراست و وزارت نفت است.

امانی در ادامه سوال خبرنگار رکنا با بیان اینکه وزارت حراست باید به سوال وی پاسخ دهد، گفت: بعد از قانون تنظیم وسایل نقلیه، مسئولیت نوسازی ناوگان کشور بر عهده وزارت حراست است. دولت سال گذشته تفاهم نامه ای بین وزارتخانه های راه، امنیت و نفت به خودروها ابلاغ کرد که بر اساس آن 85 هزار دستگاه خودرو در ناوگان حمل و نقل جاده ای باید از نظر صرفه جویی سوخت نوسازی شوند و ما همچنان بر این موضوع تاکید داریم. و ما تقاضا داریم که این قانون 5 سال فرصت داشته باشد تا هر چه سریعتر اجرا شود.

وی ادامه داد: وزارت نفت باید از محل صرفه جویی در سوخت تامین مالی کند و بحث خودرو و استفاده از توانمندی های داخلی توسط وزارت حراست انجام شود و بحث متقاضی نیز توسط وزارت امنیت انجام شود. وزارت راه».

امانی در خصوص مشکل سوخت کامیون داران به خبرنگار رکنا گفت: مشکلی در این زمینه وجود ندارد. ما براساس نظرسنجی، بارنامه و گزارش وضعیت آنلاین به رانندگان سوخت اختصاص می‌دهیم، اما کامیون‌هایی هستند که هیچ ضوابطی ندارند و مسئولیت آن بر عهده وزارت نفت است و وزارت نفت باید برای آنها تعیین تکلیف کند. .

وی افزود: ممکن است در بارنامه های 35 میلیونی که صادر می شود تخلفاتی صورت گیرد و مشکل ساز باشد. با سامانه هایی که داریم این تخلفات را شناسایی و رسیدگی می کنیم و کارت سوخت این کامیون داران را باطل می کنیم.

امانی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار رکنا در خصوص تعیین تعرفه رانندگان کامیون قبل از اینکه مشکلی نداشتند و از زمانی که دولت وارد این موضوع شد، مشکلاتشان بیشتر شد و به گفته کامیون داران، آقای بازرپاش حتی یک بار هم در جلسات شرکت نکرد تا مشکلات کامیون داران را بداند، گفت: ما هستیم. نماینده آقای وزیر ما به درد و دل دوستان گوش دادیم و سخنان آنها را به گوش مخاطبان و نظر وزیر رساندیم. در دولت سیزدهم همه بحث های افزایش قیمت ها به ستاد تنظیم بازار منتقل شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار رکنا: چرا این اتفاق می افتد اگر در این ستاد باید قیمت گوشت، مرغ، میوه و… تعیین شود نه قیمت کامیون داران؟ وی گفت: دولت با توجه به کنترل تورم مجبور شد به صورت یکپارچه و از یک کانال این کار را انجام دهد و به همین دلیل موضوع قیمت ها در ستاد تنظیم بازار تجمیع شد. امسال با توجه به اتفاقاتی که افتاد چند ماهی طول کشید اما بالاخره این اتفاق افتاد و نرخ کامیون داران افزایش یافت.

ورود 33 هزار ناوگان باری جدید به دولت سیزدهم

امانی در ادامه نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم گفت: یکی از ماموریت های اصلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای حفظ 230 هزار کیلومتر راه اصلی شریانی و روستایی است. .

وی افزود: در حوزه مدیریت راه، برآورد کارشناسان از ارزش راه های کشور حدود 7 هزار همات است و اگر هزینه نگهداری راه های کشور را 3 درصد ارزش در نظر بگیریم، 200 همات لازم است. آنها را حفظ کند. راه ها

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: در بحث پوشش راه های اصلی و شریانی محورهای قم – کاشان، کاشان – اصفهان و زنجان – تبریز، 2 میلیارد تومان به بزرگراه قم – کاشان – اصفهان و 1 راهداری اختصاص یافت. 5 حمات برای بزرگراه زنجان – تبریز در نظر گرفته شده است.

امانی ادامه داد: در 3 سال گذشته با اقدامات انجام شده درآمد سازمان راهداری 120 درصد افزایش یافته است و بسیاری از دستاوردهای فعلی مدیون همین درآمد است.

رئیس سازمان حمل و نقل جاده ای و راهداری گفت: در دولت سیزدهم هفت هزار و 435 کیلومتر راه روستایی احداث شد که نسبت به مدت مشابه دولت قبل 30 درصد افزایش را نشان می دهد.

وی افزود: یکی از مهمترین شاخص ها در بحث نگهداری راه ها روکش راه های اصلی و شریانی بود که در مجموع در 33 ماهه دولت سیزدهم 24 هزار کیلومتر روکش آسفالت انجام شده است که نشان می دهد رشد مهم نسبت به دولت قبل

امانی ادامه داد: بحث ترافیک یکی دیگر از اقدامات مهم دولت سیزدهم بود و سال گذشته میزان تردد جاده ها به 14 میلیون و 700 هزار تن رسید که حاصل زحمات رئیس جمهور شهید و عالی ترین مقام این وزارتخانه است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: در سه ماهه سال 1403 حجم تردد جاده ای نسبت به سال گذشته حدود 70 درصد افزایش داشته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سال گذشته 515 میلیون تن کالا در کشور جابجا شد که نسبت به هزار و 401 تن 10 درصد افزایش داشته است.

امانی با اشاره به کمبود ناوگان اتوبوسرانی در کشور که پس از شیوع ویروس کرونا آسیب زیادی دیده است، تصریح کرد: با وجود این مشکلات در سال گذشته 148 میلیون جابجایی مسافر در کشور انجام شده که نسبت به 1401 نفر رشد 18 درصدی را نشان می دهد. .

وی با اشاره به طرح ترمیم نقاط پرحادثه جاده ای گفت: در این زمینه در ابتدای دولت سیزدهم 878 نقطه پرحادثه شناسایی شد که از این تعداد 421 نقطه در سال گذشته ترمیم شد و متعهد شدیم که نسبت به رفع آن اقدام کنیم. باقی مانده. در پایان این سال.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه به نزدیک شدن به ایام اربعین و مفقود شدن 6 هزار ناوگان اتوبوسرانی برای اربعین امسال اشاره کرد و گفت: امسال قرار است از ظرفیت های موجود در کشور از جمله ناوگان استفاده شود. در اختیار نیروهای مسلح، در خدمت مراکز صنعتی، پتروشیمی ها و غیره. باید از ایام اربعین استفاده کرد.

امانی یادآور شد: در بودجه های سنواتی دو سال گذشته اجازه واردات اتوبوس های کمتر از پنج سال داده شد و با تلاش های صورت گرفته گره های کاری باز شد و ثبت سفارش این اتوبوس ها آغاز شد و امیدواریم. این اتوبوس ها برای سال آینده به ناوگان اربعین اضافه می شود.

وی تاکید کرد: در این زمینه و برای رفع نیازها، تصمیم گرفته شد از ناوگان در سمت عراق استفاده شود.

امانی همچنین بر برنامه ریزی انجام شده برای نوسازی 85 هزار دستگاه اتوبوس، مینی بوس و کامیون در کشور تاکید کرد و گفت: مقرر شد این نوسازی در مدت پنج سال و از محل تولید ملی انجام شود.

رئیس سازمان حمل و نقل و راهداری ادامه داد: مشکل اصلی در بحث نوسازی ناوگان تعیین محل تخصیص ارز توسط بانک مرکزی یا وزارت صنعت، معدن و تجارت بود که در نهایت تصمیم گرفته شد که این موضوع توسط این وزارتخانه پرداخت شود. امنیت با سکه های خودش.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=41380

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.