• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

مراحل واریز خانه های ملی بر اساس پیشرفت پروژه ها/ قیمت نهایی مشخص نیست!

  • کد خبر : 25431
  • ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
مراحل واریز خانه های ملی بر اساس پیشرفت پروژه ها/ قیمت نهایی مشخص نیست!

به گزارش اخبار اقتصادی، در حالی که مدیرعامل وزارت راه و شهرسازی استان تهران امروز در خصوص نحوه سپرده گذاری واحدهای طرح نهضت ملی مسکن اظهار داشت: مراحل واریزی از متقاضیان بر اساس پیشرفت فیزیکی پروژه ها پس از تایید اولیه و افتتاح حساب 40 میلیون تومانی انجام می شود. هزینه ها بسته به فونداسیون، تکمیل فونداسیون، اسکلت، سقف، آرماتورها، نجاری و تکمیل به عهده متقاضیان خواهد بود. برای متقاضیان برخی از پروژه های متوقف شده در مرحله فونداسیون، پیامک واریزی به مبلغ 100 میلیون تومان با مهلت مقرر ارسال شد. از دو هفته

جنتی در ادامه گفت: قرارداد مسکن با متقاضیان با مشخص شدن قیمت نهایی واحدها با متقاضیان تنظیم و منعقد می شود.

این در حالی است که هنوز قیمت نهایی واحدهایی که بر اساس آن قراردادها تعیین می شود مشخص نیست و مشخص نیست چه زمانی قیمت ها برای انعقاد قرارداد با متقاضیان نهایی می شود.

«حسین جنتی» با اشاره به اینکه قیمت نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید استان مانند پرند مانند سایر شهرها است، اظهار داشت: سهم اعضا با توجه به متراژ هر پروژه متفاوت است. و دولت علاوه بر میزان مشارکت برای هر واحد، مبلغ 550 میلیون تومان تسهیلات عمرانی به پروژه ها پرداخت می کند.

وی ادامه داد: هم اکنون پروژه های نهضت ملی مسکن در شهرهای اسلامشهر، پاکدشت، شهریار و رباط کریم با میانگین پیشرفت فیزیکی 60 درصد، قرچک با پیشرفت فیزیکی 25 درصد و همچنین پروژه های جدید در شهرستان های اسلامشهر انجام می شود. . ، پاکدشت، رباط کریم، نصیرشهر با میانگین 5 درصد (در مرحله خاکبرداری و تجهیز کارگاهی) در حال اجراست.

جنتی با بیان اینکه در حال حاضر در استان سمنان شهر جدید ایوانکی امکان ثبت نام محدود برای متقاضیان استان تهران وجود دارد، افزود: تعداد کل متقاضیان تایید شده در استان تهران 160 هزار و 109 نفر است.

مدیرکل راهداری و شهرسازی استان تهران تصریح کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون ماده 5 استان و تصویب نقشه های معماری توسط این اداره کل متراژ واحدهای 50 مترمربع تا 90 مترمربع تعیین شده است. به پیمانکاران اعلام شده است.

به گزارش اخبار اقتصادی، بر اساس تحقیقات رکنا، هزینه ساخت هر متر مربع طرح نهضت ملی مسکن از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون پس از گذشت بیش از 2 سال از حدود 5 میلیون تومان به 100 درصد افزایش یافته است. حدود 10 میلیون تومان به 1402 رسیده است که در سال های آینده تعدیل را شامل می شود و مانند این سال ها با افزایش قیمت بر اساس تورم مواجه خواهد شد.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=25431

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.