• امروز : شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 26 October - 2024
3

محدوده نوسان قیمت دلار تا تنفیذ پزشکیان

  • کد خبر : 41358
  • ۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۹
محدوده نوسان قیمت دلار تا تنفیذ پزشکیان

پول از بازارهای دیگر خارج شد و وارد بورس شد/ انصراف فردا باعث شد قیمت دلار به زمین بازگردد/ حباب درهم پس از 24 روز منفی شد/ تقلب در بازار ارز رمزی روز شنبه بود/ چه خواهد شد بازار مثل تا زمان اجرای آقای مزیکیان؟ محدوده نوسان کجاست؟

در پی اعلام اولین نتیجه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری که حاکی از پیشی گرفتن پزشکان در تعداد آرا بود، قیمت تتر با کاهش بیش از 1500 تومانی وارد کانال 59 هزار تومانی شد. این کاهش قیمت تتر اولین تاثیر پزشکان در بازار بود. با اعلام نهایی پیروزی مدزیکیان در چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، آن طور که تحلیلگران پیش بینی می کردند، بازار ارز و ارز دچار ریزش شد. قیمت دلار با ریزش دو کانالی در کانال 58 هزار تومانی حمایت شد و قیمت ارز نیز یک کانال از دست داد. در سمت رسمی اتفاقات جالبی افتاد: پس از اعلام نهایی نتایج انتخابات، آقای بیشیکیان از بورس استقبال کرد و 88 هزار واحد شاخص افزایش یافت. در ادامه روز شنبه شاهد ورود 537 میلیارد تومان پول واقعی به بورس بودیم که دومین رکورد ورود پول به بورس در سال 1403 بود.

بازار ارز و سکه از روز شنبه معاملات خود را با صحبت های منفی نسبت به آخرین قیمت بسته روز پنجشنبه آغاز کرد. به گفته معامله گران، شور اولیه بازار بالا بود و معامله گران بیشتر فروشنده بودند، اما پس از آن قیمت ها از پایین ترین نقطه بازگشتند.

قیمت دلار هرات روز شنبه با اختلاف منفی بیش از هزار تومانی به 58 هزار و 850 تومان رسید و با توجه به جو هیجانی بازار، در نیمه اول به 58 هزار و 500 تومان کاهش یافت. اما در نیمه دوم سال، قیمت این کف را حفظ کرد و وارد کانال 59 هزار تومان شد و با قیمت 59 هزار و 300 تومان به کار خود پایان داد.

قیمت درهم امارات با شکاف منفی 520 تومانی 16 هزار و 100 تومان باز شد و در نیمه اول تا کف حمایت 16 هزار تومان سقوط کرد و از این نقطه حفظ شد. قیمت درهم با قیمت 16140 تومان به پایان رسید. حباب دلار درهم در روز شنبه پس از 24 روز منفی شد. منظور از حباب منفی این است که قیمت تخمینی درهم زیر قیمت دلار تهران معامله می شود. در 24 روز گذشته حباب دلار درهم مثبت شد و به حالت عادی بازگشت اما روز شنبه دوباره منفی شد.

قیمت ارز روز شنبه از 42 میلیون آغاز شد و با 600 هزار تومان کاهش به 41 میلیون و 400 هزار تومان رسید. حباب ارز در حال کاهش بود و به 19 درصد رسید. دلیل کاهش حباب پولی، افزایش ارزش ذاتی آن است. با افزایش قیمت جهانی طلا در روز جمعه، ارزش ذاتی این ارز در حال افزایش بود.

قیمت طلا با اختلاف منفی در کانال 14 میلیونی بازگشایی شد و بین 14 میلیون و 800 هزار تومان تا 14 میلیون و 900 هزار تومان در نوسان بود. در مجموع، حباب تمام ارزها و طلا به دلیل افزایش قیمت جهانی طلا در حال کاهش بود.

تمام وجوه طلا با رنگ قرمز پوشانده شد و حباب کوچک شد. حباب صندوق به کمترین حد خود در 74 روز گذشته رسید. در ادامه روز شنبه شاهد خروج 128 میلیارد تومانی پول واقعی از این بازار بودیم که دومین رکورد خروج پول در سال 1403 را تشکیل می دهد و در صندوق های با درآمد ثابت نیز رکوردی را شاهد بودیم و میزان خروج پول از این بازار به این رقم رسید. 1403. برداشت پول واقعی از صندوق های درآمد ثابت روز شنبه به رقم 1747 میلیون تومان رسید که رقمی بی سابقه بود.

گمانه زنی های متعددی در بازار درباره بازگشت قیمت بازار ارز وجود داشت. گروهی از معامله گران گفتند: با افت اولیه بازار، کسانی که فردا عملیات را تعطیل کرده بودند، برای انجام تعهدات خود مجبور به خرید و تحویل دلار شدند. این دسته بر این باورند که با بازگشت قیمت دلار، فردا کارگران در بازار خریدار خواهند شد و این بر شدت افزایش افزوده است. از نظر وی، با انجام تعهد فردا، قیمت دلار دوباره کاهش می یابد.

البته کسانی هم بودند که معتقد بودند اشباع اولیه بازار باعث معکوس شدن روند شده و با تمام شدن اشباع، قیمت به روند اولیه باز می گردد.

گروه سوم معتقد بودند که قیمت دلار در روز شنبه به زیر ارزش ذاتی خود رسید و همین امر باعث بازگشت قیمت از کف شد.

بحث داغ در بازار، وعده های آقای مدشکیان قبل از پیروزی و وعده های رئیس بانک مرکزی در دوران ریاست جمهوری او بود. فعالان بازار به بررسی وعده‌های پزشکان در بازار پرداختند که از جمله آنها می‌توان به حذف گشت ارشاد، رفع فیلترینگ، دلار تک نرخی تعیین‌کننده بازار، کاهش تحریم‌ها و خروج ایران از بازار اشاره کرد. لیست سیاه FATF

به گفته تحلیلگران، تا زمانی که وضعیت کابینه و برنامه های آن مشخص نشود، با پیروزی پزشکان، بازار آرام تر خواهد بود. البته یک گروه بر این باورند که بازار ارز ممکن است تا زمانی که این تصمیم آقای هرات عملی نشود، نوسان داشته باشد. خط مقاومت دلار در حدود 59600 توکن قرار دارد. در مجموع ممکن است قیمت دلار تا زمان اجرای قانون بین 58 تا 60 هزار تومان در نوسان باشد.

هدف بازار یک پروژه ارز دیجیتال بود که از هفته گذشته در بازار اعلام شد. در این اطلاعیه گفته شده است که نات کوین های شما دو برابر می شود، اما در بازار گفتند که با این پروژه به کیف پول شما دسترسی پیدا می کنند و در عرض یک هفته بیش از 50000 دلار کلاهبرداری شده اند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=41358

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.