• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

لغو، راه حل بورس برای کنترل قیمت آهن اسفنجی

  • کد خبر : 33145
  • ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
لغو، راه حل بورس برای کنترل قیمت آهن اسفنجی

رگولاتورهای بازار آهن و فولاد یکی از معاملات این کالا در رینگ فیزیکی بورس کالای ایران طی هفته دوم دی ماه سال جاری را برای مهار رقابت آهن اسفنجی لغو کردند. به این ترتیب میانگین نرخ مناقصه مصوب آهن اسفنجی به 15.7 درصد رسید. لغو یکی از معاملات با رقابت بسیار بیشتر از جمله اقدامات نظارتی مقامات صنعتی کشور برای کنترل قیمت در رینگ آهن اسفنجی.

اخبار اقتصادی، در دومین هفته از زمستان امسال بالغ بر 94 هزار تن آهن اسفنجی در رینگ صنعتی بورس کالای ایران با قیمت پایه 11 هزار و 302 تومان فروخته شد. قیمت پایه اعلام شده برای عرضه این محصول نسبت به هفته گذشته تغییر محسوسی نداشت، اما عرضه هفتگی این محصول افزایش یافت و این افزایش عرضه باعث کاهش رشد قیمت در این رینگ شد.

راستی‌آزمایی اطلاعات تجارت آهن اسفنجی در رینگ فیزیکی بورس کالای ایران حکایت از لغو فروش ۲۵ هزار تنی آهن اسفنجی دارد. بنابراین، اگرچه متقاضیان آهن اسفنجی تقاضای بیشتری نسبت به حجم عرضه داشتند، اما لغو یکی از معاملات باعث شد حجم فروش آهن اسفنجی به 69 هزار تن کاهش یابد.

میانگین قیمت تایید شده معاملات آهن اسفنجی از رینگ فیزیکی بورس کالای ایران در هفته دوم دی ماه ۱۳.۸۶ تومان بود. به این ترتیب میانگین قیمت فروش این محصول نسبت به قیمت پایه آن 15.7 درصد افزایش یافت. این میزان رقابت با در نظر گرفتن لغو یکی از معاملاتی که خریداران رقابت شدیدی برای آن داشتند به دست آمد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=33145

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.