• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

قیمت اسکناس دلار و حواله یر‌به‌یر شد؛ احتیاط کنید

  • کد خبر : 35855
  • ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹
قیمت اسکناس دلار و حواله یر‌به‌یر شد؛ احتیاط کنید

اکوایران: گروهی معتقدند بازار ارز به دلیل قیمت مناسب حواله ها و قبوض در تعادل است. گروه دوم معتقدند قیمت درهم به حد مقاومت مهمی رسیده است که معامله گران درهم نسبت به آن محتاط هستند.

اخبار اقتصادی، قیمت دلار هرات هفته گذشته پس از رسیدن به کانال صعودی در این مرز ثابت ماند. پس از این برخورد، قیمت دلار دوباره وارد کانال 56 هزار تومان شد. قیمت دلار هرات بین دو محدوده 55 هزار و 600 تا 56 هزار و 800 تومان گیر کرده و نتوانسته از این دو سطح عبور کند. قیمت دلار هرات روز جمعه با نوسان 56 هزار و 680 تومانی به فعالیت خود در قله پایان داد.

قیمت درهم امارات متحده عربی که روز پنج شنبه به قیمت 15 هزار و 580 تومان بسته شد، برخی کانال های مبادلاتی از افزایش قیمت آن در روز جمعه خبر دادند. این کانال ها قیمت درهم امارات را 15640 تومان ذکر کردند. برآورد قیمت دلاری درهم 57 هزار و 170 تومان است که معادل قیمت اسکناس یک دلاری در تهران و حتی کمتر از اسکناس در تهران است.

از آنجایی که طبق روال عادی بازار، قیمت دلار درهم نسبت به تهران همیشه حباب زا بوده و این حباب به صفر رسیده است، معامله گران دو نظر دارند. اولاً گروهی از آنها فکر می کنند که بازار ارز به دلیل قیمت حواله ها و قبوض در تعادل است. گروه دوم معتقدند قیمت درهم به حد مقاومت مهمی رسیده است که معامله گران درهم نسبت به آن محتاط هستند.

قیمت تتر در پایان هفته روی 57 هزار تومان تثبیت شد و نتوانست از 57 هزار و 500 تومان عبور کند.

در پایان هفته گذشته سه خبر بازار را مورد توجه قرار داد. اولین خبر دو برابر شدن ارز مسافرتی بود. مدیر روابط عمومی بانک مرکزی گفت: سرانه فروش ارز مسافرتی هوایی به متقاضیان از 500 یورو به 1000 یورو افزایش می یابد و از 16 اسفند 1402 اجرایی می شود.

خبر دوم صحبت های خاندوزی درباره قیمت دلار در بازار آزاد بود. خاندوزی گفت: نرخ ارز موضوع مهمی است و ما این نوع ارز را در بازار آزاد به رسمیت نمی شناسیم. ماندگاری ایران در لیست سیاه FATF سومین خبری بود که فعالان بازار ارز و ارز را مورد توجه قرار داد.

به گفته تحلیلگران فنی، اگر قیمت دلار هرات از مرز 56 هزار و 600 تومان عبور کند، سطح مقاومت بعدی 56 هزار و 800 تومان خواهد بود. البته با توجه به تعطیلات شنبه احتمال نوسانات در بازار وجود دارد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=35855

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.