• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2

فروش خودروهای وارداتی از امروز آغاز شد + جدول

  • کد خبر : 33264
  • ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹
فروش خودروهای وارداتی از امروز آغاز شد + جدول

اخبار اقتصادی، بر اساس اعلام سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی، امروز عرضه 12 مدل خودروی وارداتی به متقاضیانی که قبلا در سامانه یکپارچه ثبت نام کرده و در نوبت تحویل خودرو هستند، آغاز شد.

متقاضیان خرید خودروهای وارداتی برای انتخاب خودرو می توانید از امروز چهارشنبه 22 دی ماه 1402 تا پایان روز جمعه 24 دی ماه به سایت خودروهای وارداتی به نشانی https://saleauto.ir دسترسی داشته باشید و خودروی مورد نظر را انتخاب کنید.

در این مرحله متقاضیان می توانند سه اولویت را از سبد محصولات اعلام شده در زیر انتخاب کنند.

الف. خودروهایی با قیمت ثابت در مبادی ورودی:

جدول شماره 1: محاسبه قیمت نهایی فروش خودروهای وارداتی در مبادی ورودی واحد: دستگاه/ریال

تبصره 1: قیمت مندرج در جدول شماره 1 قیمت نهایی در مبادی ورودی به اضافه هزینه های قانونی و هزینه های پس از ارسال می باشد از قبیل: بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه شماره گذاری، اسقاط خودروی مستعمل، باربری و …. ، در قیمت های فوق می باشد، افزوده می شود واردکنندگان می توانند با رعایت ضوابط اجرایی قانون حمایت از مصرف کننده خودرو نسبت به دریافت و تحویل به موقع خودرو اقدام کنند.

ب- خودروهای با قیمت علی الحساب در مبادی ورودی:

جدول شماره 2 برآورد قیمت فروش محاسبه شده بر اساس ورودی واحد: ریال/دستگاه

خودروهای وارداتی 2

تبصره 2: قیمت فاکتور اعلامی قیمت در مبادی ورودی است و هزینه ها و هزینه های قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، عوارض شماره گذاری، اسقاط خودروهای فرسوده، کرایه حمل و … در نهایی و تایید شده اضافه می شود. قیمت قیمت ها هنگام صدور فاکتور نهایی واردکنندگان می توانند پس از تماس اولیه و دریافت 50 درصد قیمت فاکتور نسبت به عقد قرارداد با متقاضی اقدام کنند.

تبصره 3: قیمت نهایی خودروهای مذکور پس از ارائه کلیه اسناد و مدارک مثبته و بر اساس آخرین قوانین و مقررات تعیین و در سامانه بارگذاری خواهد شد.

تبصره 4. عدم واریز وجه در هر یک از مراحل فوق و حداکثر 5 روز پس از فراخوان به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از سامانه اولویت بندی خودروهای وارداتی حذف خواهد شد.

تبصره 5: کلیه شرکت‌های واردکننده موظفند در خصوص تحویل خودرو و دریافت وجه از مشتریان، طبق آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو عمل کنند و در صورت تأخیر در تحویل قراردادهای مذکور، مشمول قانون می‌شوند. تحریم های مندرج در مقررات قبلی

تبصره 6 تخصیص خودرو در این مرحله بر اساس رتبه ثبت نام قبلی متقاضی و اولویت انتخاب خودرو انجام می شود.

تبصره 7: آن دسته از ثبت نام کنندگان خودروهای وارداتی که در مراحل قبلی خودرو انتخاب کرده اند و گزینه عدم تخصیص را در پرتال خود مشاهده می کنند، در این مرحله نسبت به خودروهای ارائه شده در جداول قبلی، باید خودروی جدیدی را انتخاب کنند.

تبصره 8: بر اساس ماده 19 آیین نامه اجرایی ماده 14 الحاقی طرح مبارزه با پولشویی و مالیات بر عایدی سرمایه، اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح در اختیار نهادهای ذیربط قرار می گیرد.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=33264

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.