• امروز : شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 26 October - 2024
156

طلا و نقره آماده شکستن سقف های قیمت جدید

  • کد خبر : 41389
  • ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۸
طلا و نقره آماده شکستن سقف های قیمت جدید

نمودارهای طلا و نقره بسیار صعودی به نظر می رسند، به طوری که طلا به نظر می رسد برای رسیدن به بالاترین رکوردهای جدید و نقره آماده است تا بیش از 35 دلار به بالاترین سطح خود در 11 سال گذشته برسد.

البته طلا در اواسط ماه مارس میلادی 2024 به بالاترین حد خود رسید، زمانی که به بیش از 2200 دلار رسید و از یک بازه قیمتی سه ساله که بخشی از ساختار تکنیکالی وسیع 13 ساله بود، رو به صعود شکسته شده است.

از سوی دیگر، نقره همچنان 21 دلار پایین‌تر از بالاترین رکورد خود در سال 1980 است. تقریباً در سال 2011 به آن سطح بازگشت. با این حال، به نظر می‌رسد طلای مرد فقیر از یک سرگردانی سه ساله خارج خواهد شد. شکل گیری شانه ها، با “خط شانه” 30 دلار. مقاومت سرسختی در قیمت 29 دلار وجود داشت، اما در ماه می 2024 میلادی قیمت نقره در هر انس بیش از 29 دلار داشته است و به نظر می رسد آماده حمله به 32 دلار است. تا زمانی که این مقاله را بخوانید، ممکن است قیمت نقرا بیش از 32 دلار شده باشد.

چرا تورم قیمت طلا و نقره را افزایش می دهد؟

چرا طلا محافظ خوبی در برابر تورم است؟ و چرا سرمایه گذاری در شمش نقره و طلا از سرمایه گذاران محافظت می کند؟

برای توضیح همبستگی طلا و تورم می توان از اصول علم اقتصاد استفاده کرد. در طول دوره های زمانی بسیار طولانی – مانند قرن ها – افزایش عرضه طلا در سال تقریباً برابر با رشد بلندمدت اقتصاد جهانی است.

از سال 1971، زمانی که ایالات متحده از استاندارد طلا خارج شد، هیچ محدودیتی برای مقدار پولی که آنها می توانند چاپ کنند وجود نداشته است. ایالات متحده، مانند همه کشورهای دیگر، دیگر مجبور نیست سطح ارز در گردش را با مقدار طلایی که در اختیار دارد متعادل کند.

طی یک دوره زمانی چندین قرن، هم عرضه طلا و هم نرخ تولید اقتصادی سالانه تقریباً 3 درصد افزایش یافت. انتشار ارز در واحدهای مختلف ارزش استفاده از طلا را به عنوان دارایی ذخیره در برابر انتشار آن ارز با ایجاد «تعویض پذیری» طلای بانک مرکزی که پشتوانه ارز صادر شده توسط آن بانک است، امکان پذیر می کند.

محدود کردن رشد عرضه ارز به مقدار طلایی که تولید می‌شود و می‌توان از آن برای حمایت از ارز استفاده کرد، توانایی بانک‌های مرکزی و دولت‌ها را برای «مازاد عرضه» ارز محدود می‌کند.

با این حال، از سال 1971، زمانی که پشتوانه طلای دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره جهانی به طور کامل حذف شد، هیچ محدودیت واقعی برای ایجاد ارز وجود نداشته است.

از سال 1971، دوره‌های تورم قیمت‌ها مشکل‌ساز شده‌اند و در دوره‌هایی است که قیمت نقره و طلا نه تنها به عنوان پوشش تورمی عمل کرده است، بلکه از نرخ تورم نیز بهتر عمل کرده است.

از آنجایی که نرخ بازده طلا در دو سال گذشته از نرخ تورم عقب مانده است، نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری در طلا اکنون فرصتی برای استفاده از طلا و نقره به‌عنوان محافظ تورم و نرخ کل بازده سرمایه‌گذاری را فراهم می‌کند.

نسبت طلا به نقره (GSR) نشان دهنده سیگنالی مبنی بر اینکه نقره آماده جهش بزرگی است.

نمودار زیر روزانه پنج ساله قیمت نقره (چوب شمع) در برابر GSR (خط آبی) است. خط سبز بالایی قیمت مقاومت نقره را در 30 دلار نشان می دهد که به تابستان 2020 باز می گردد. خط سبز پایین روند صعودی GSR را از اوایل سال 2021 نشان می دهد. اگر GSR نسبت جهانی قیمت طلا به نقره از آن خط روند شکسته شود، احتمال این سیگنال و حرکت صعودی آن محتمل است. سرمایه تخصیص یافته به فلزات گرانبها به نقره و سهام معدن نقره در سال گذشته به شدت رشد کرده است.

GSR نسبت جهانی قیمت طلا به نقره در حال حاضر پس از معاملات در اوایل سال2024 به عدد 92 و تا 97 رسید و در سال 2023 در 82 بوده است. در اوایل سال 2021 به 63 رسید که نقره را 30 دلار نشان داد. اگر طلا فقط در 2400 دلار باقی بماند در حالی که GSR به 63 سقوط کند، هدف قیمت محتمل برای نقرا 38 دلار خواهد بود. اما احمقانه است که فرض کنیم نقره 30 درصد بالاتر از قیمت فعلی خود حرکت کند در حالی که طلا ثابت بماند. بنابراین 38 دلار یک هدف قیمت حداقلی بسیار معقول و منطقی خواهد بود.

نمودار قیمت نقره

ادامه صعود قیمتی طلا و نقره

اگر حرکت گاو نر فعلی در بخش فلزات گرانبها شبیه حرکت از اواخر سال 2008 تا اواسط سال 2011 باشد، GSR نسبت جهانی قیمت طلا به نقره می تواند تا 31 سقوط کند، جایی که در سال 2011 به پایین ترین سطح خود رسید. بیایید در این سناریو قیمت طلا را 3000 دلار در نظر بگیریم. اگر GSR در نهایت به 31 کاهش یابد، هدف قیمت 96 دلار خواهد بود.

نقرا

اگر و زمانی که نقره راه خود را به 38 دلار برساند، سهام استخراج معدن نقرا و همچنین سهام توسعه پروژه‌های جوان، صعودی خواهند شد. اگر چرخه گاو نر فعلی شبیه چرخه گاوی 2008-2011 باشد و نقره به 100 دلار برسد، همه سهام استخراج، به ویژه سهام مبتنی بر نقرا ، سودهایی را ایجاد می کنند که سبک زندگی را تغییر می دهد.

با این حال، به نظر من، هم عوامل فنی و هم عوامل اساسی که بخش فلزات گرانبها را به حرکت در می‌آورند، از یک حرکت بزرگ در ماه‌ها و سه ماهه آینده حمایت می‌کنند. سرمایه‌گذارانی که با سرمایه‌گذاری‌های طلا و نقره، از جمله طلا و نقره فیزیکی، پرتفوی خود را اضافه وزن می‌کنند، احتمال خوبی برای ایجاد سود از نوع حباب فناوری دارند.

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=41389

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.