• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

صادرات و ترانزیت به اقلیم کردستان عراق باز شد

  • کد خبر : 39794
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۷
صادرات و ترانزیت به اقلیم کردستان عراق باز شد

اکوایران: پس از توقفی چند روزه، صادرات و ترانزیت کالا از گمرکات مرزی اقلیم کردستان از سر گرفته شد.

اخبار اقتصادی؛ گمرک ایران در اطلاعیه ای اعلام کرد: صادرات و ترانزیت کالا از گمرکات مرزی با اقلیم کردستان عراق به دلیل وضع عوارض جدید بر کامیون های باری متوقف شده است، اقدامی که موجب توقف تردد در این گمرک شد. مرز این کشور اکنون پس از دو روز گمرک اعلام کرد که صادرات و ترانزیت کالا از گمرکات مرزی ایران به اقلیم کردستان عراق از سر گرفته شده است.

بر اساس بیانیه گمرک، صادرات و ترانزیت کالا از گمرکات مرزی کشورمان به اقلیم کردستان عراق که چند روزی به دلیل اعتراض رانندگان متوقف شده بود، ساعاتی پیش به روال گذشته بازگشت و صادرات و فعالیت های ترانزیتی از سر گرفته شد

بنابراین گزارش، اقلیم کردستان عراق پیش از این اعلام کرده بود که کامیون های حمل کالا به مقصد اقلیم کردستان چه در رویه صادراتی و چه ترانزیتی باید مبلغ 15 هزار دینار به یک شرکت خاص برای صدور بارنامه بپردازند. در غیر این صورت، کشور حریف کامیون ها را نمی پذیرد، به همین دلیل است که رانندگان ایرانی و عراقی به وضع 15 هزار دینار به عنوان بارنامه و روند صادرات و ترانزیت به اقلیم کردستان عراق معترض هستند. چند روز قبل. بر اساس توافقات بین مقامات گمرک اقلیم کردستان عراق و رانندگان کامیون، صادرات و ترانزیت کالا به اقلیم کردستان عراق از سر گرفته شده است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=39794

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.