• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
5

شوک کاهشی به بازار سکه از دو جناح

  • کد خبر : 30676
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
شوک کاهشی به بازار سکه از دو جناح

اکوایران: قیمت سکه امامی در معاملات نقدی روز گذشته به دلیل کاهش قیمت طلا و دلار کاهش یافت.

به گزارش اخبار اقتصادی، قیمت سکه امامی در معاملات نقدی روز گذشته از دو طرف با تاثیر نزولی مواجه شد.

از یک سو بازار ارز تهران کاهش نرخ دلار را تجربه کرد. به گفته معامله گران، قیمت دلار تهران در آغاز معاملات نقطه ای روز دوشنبه 8 آبان ماه به انتهای کانال 50 هزار تومانی سقوط کرد که نشان دهنده کاهش تقریبا 400 تومانی نسبت به روز یکشنبه است.

به غیر از دلار، بازار جهانی طلا نیز شاهد کاهش قیمت طلا بود. اونس طلا در ابتدای هفته معاملاتی جدید در محدوده قرمز قرار گرفت و در ساعت 19 به وقت تهران تا قیمت 72 دلار کاهش یافت. گفتنی است این دارایی در هفته گذشته در جریان بسته شدن بازار در سقف کانال 1900 دلاری در نوسان بود اما نتوانست مسیر صعودی خود را ادامه دهد و در حال بازگشت به میانه این کانال است.

در همین راستا قیمت سکه امامی در روز دوشنبه با 200 هزار تومان کاهش به 28 میلیون و 650 هزار تومان رسید. در آخرین سطر دوشنبه شب قیمت سکه نوسان محسوسی نداشت و نسبت به دوشنبه شب متضرر شد.

پیش بینی قیمت جهانی طلا در حال حاضر در بازار در حال چرخش است که در آن گفته می شود با توجه به خریدار بودن صندوق عنکبوت در هفته گذشته، احتمال افزایش آن بیشتر است. در صورت افزایش قیمت اونس طلا به دلیل کسادی بازار دلار، ممکن است دوباره شاهد جدایی بازار ارز از طلا و ارز باشیم.

برخی تکنسین ها معتقدند تا زمانی که قیمت دلار بالای محدوده 51 هزار تومان تثبیت نشود، نوسانات قابل توجه سکه امامی دشوار است.

تکنسین ها می گویند در شرایط فعلی سکه سقف 28 میلیون و 800 هزار تومانی را پیش رو دارد، این سقف برای معامله گران سکه حائز اهمیت است و اگر سکه نتواند دوباره از آن عبور کند، احتمال نصف شدن آن وجود دارد. احتمال تولید کانال 28 میلیون تومانی وجود دارد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=30676

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.