• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
4

شورای عالی فضای مجازی تصویب کرد: استفاده از فیلترشکن ممنوع است

  • کد خبر : 35717
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
شورای عالی فضای مجازی تصویب کرد: استفاده از فیلترشکن ممنوع است

اکو ایران: بر اساس مصوبه مرکز ملی فضای مجازی، استفاده از آنتی فیلتر ممنوع شد، مگر با مجوز قبلی. همچنین این مصوبه تبلیغات اشخاص حقوقی در بسترهای خارجی را ممنوع می کند.

اخبار اقتصادی، شورای عالی فضای مجازی در مصوبه «بررسی راهکارهای افزایش نسبت تردد داخلی و آدرس به فیلتر سوئیچ ها» استفاده از فیلتر سوئیچ ها را غیرقانونی اعلام کرده است.

در تبصره این بند کارگروهی ۷ نفره برای «بررسی سازمان وضعیت ابزارهای پالایشی» تشکیل شود. این کارگروه با مسئولیت رئیس مرکز ملی فضای مجازی و اعضای دادستان کل کشور، وزرای اطلاعات و ارتباطات، نماینده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دو تن از اعضای سلطنتی شورای عالی کشور تشکیل شده است. فضای مجازی. و نتیجه بررسی ها را به شورای عالی ارسال می کند.

تبلیغ اشخاص حقوقی در بسترهای خارجی ممنوع است.

شورای عالی فضای مجازی صراحتاً تبلیغ اشخاص حقوقی در بسترهای خارجی را ممنوع کرد. وزارت ارشاد با همکاری صدا و سیما، فرجا، وزارت اقتصاد و قوه قضائیه موظف به اجرا و تامین تجهیزات خود است و باید هر 3 ماه یکبار نتایج را به مرکز ملی فضای مجازی ارائه کند.

همچنین بر اساس بند یک این مصوبه، وزارت ارشاد با همکاری وزارتخانه‌های اقتصاد و ارتباطات موظف است ظرف یک ماه برنامه‌ای تهیه کند تا تولیدکنندگان محتوا و شرکت‌های فعال در بسترهای خارجی را به فعالیت صرفاً در بسترهای ملی تشویق کند و ارائه کند. برای تصویب در هیات وزیران.

این طرح باید به گونه ای طراحی شود که در مدت 6 ماه حداقل 50 درصد از تولیدکنندگان محتوای صفحات و کانال های پرمخاطب فعالیت خود را از بسترهای خارجی به بسترهای ملی منتقل کنند.

ارائه انحصاری خدمات دولتی در بسترهای ملی.

بر اساس بند 3 این مصوبه، وزارت ارتباطات موظف است خدمات فراگیر و ضروری دولتی را منحصراً در بسترهای داخلی با همکاری کارگروه تعامل دولت الکترونیک ارائه کند.

این وزارتخانه موظف است حداکثر تا 6 ماه پس از ابلاغ، امکان ارائه حداقل دو خدمت فراگیر و ضروری دولتی را در بسترهای ملی فراهم کند.

علاوه بر این، به منظور رفع نیازها و تنوع بخشی به مصرف کاربران با سازوکارهای قابل حاکمیت، رگولاتورهای بخش موظف شده‌اند ظرف یک ماه خدمات و پلتفرم‌های خارجی پرکاربرد (واقعا یا بالقوه) را شناسایی کرده و امکان فنی دسترسی به خدمات مفید خارجی را فراهم کنند. خدمات در قالب های قابل کنترل ضوابط را بررسی و به مرکز ملی ارائه می کنند.

ارائه خدمات برای شکستن تحریم ها

در بند 5 این مصوبه، وزارت ارتباطات باید برای مقابله با «تحریم های ظالمانه خارجی» سرویس رایگان «نقض تحریم ها» ارائه کند. علاوه بر این، بخش خصوصی نیز می تواند مجوز ارائه این خدمات را دریافت کند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=35717

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.