• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

شهر تخصصی مس در منطقه ویژه اقتصادی لامرد مستقر خواهد شد

  • کد خبر : 34794
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۶
شهر تخصصی مس در منطقه ویژه اقتصادی لامرد مستقر خواهد شد

اخبار اقتصادی – نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس گفت: براساس تفاهم‌نامه‌ای که به امضا رسید، شهر تخصصی مس در منطقه ویژه اقتصادی لامرد مستقر خواهد شد.

به گزارش اخبار اقتصادی به نقل از خانه ملت، سیدموسی موسوی با اشاره به اینکه براساس تفاهم‌نامه‌ای که به امضا رسید، شهر تخصصی مس در منطقه ویژه اقتصادی لامرد مستقر خواهد شد، گفت: این شهر تخصصی به 800 هکتار زمین نیاز دارد و 4 میلیارد دلار اعتبار برای استقرار کامل این صنایع در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم بخش دولتی و هم بخش خصوصی به این موضوع ورود می‌کنند، ادامه داد: با استقرار و به بهره‌برداری از این صنعت، حجم بالایی از اشتغال برای عزیزان تحصیلکرده و سایر مردم لامرد و مهر و ساکنان شهرستان‌های دیگر استان فارس فراهم می‌شود.

وی با اجرایی شدن این مهم حجم بالایی از محصولات معدنی تولید می‌شود، اضافه کرد: پیش از این نیز گروه‌های فولادی که به عنوان فولادی‌های اصلی کشور مطرح هستند، در زمینه های مختلف تولید داشتند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: خوشبختانه به عنوانی که به منطقه ویژه اقتصادی لامرد داده شده یعنی عسلویه دوم معدنی کشور نزدیک می‌شویم، اتفاقات بزرگی در این منطقه در حال رخ دادن است؛ به طور مثال علاوه بر پتروشیمی‌های در حال ساخت و فولادی‌ها، با عملیاتی شدن شهر تخصصی مس بخش قابل توجهی از تولید کشور به عهده این منطقه قرار می‌گیرد./

پایان پیام

منبع آریا نیوز

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=34794

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.