• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
7

شرط مهم برای صعود قیمت سکه

  • کد خبر : 39180
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۴
شرط مهم برای صعود قیمت سکه

اکوایران: در شرایط فعلی، تحلیلگران بازار معتقدند در صورت افزایش قیمت طلا و دلار در بازار فعلی، این اتفاق ممکن است تا حدودی بر کف ترازنامه سمت صعودی سنگینی کند.

اخبار اقتصادی، قیمت سکه امامی دیروز در معاملات نقدی سطح حمایتی 40 میلیون و 800 هزار تومانی را از دست داد و به نقل از سایت اتحادیه طلا و جواهر، به محدوده 40 میلیون و 600 هزار تومان بازگشت اما در ساعات پایانی بازار. فعالیت حدود 40 میلیون و 700 هزار شات بسته شد.

از این نظر فعالان بازار از فشار جناح های مختلف بر بازار طلا و ارز صحبت می کنند. به گفته تحلیلگران، نوسانات نزولی نرخ ارز و طلای جهانی قیمت سکه امامی را کاهش می دهد. لازم به ذکر است روز گذشته قیمت هر اونس طلا 27 دلار از ارزش خود را از دست داد و به سطح 2333 دلار سقوط کرد.

همچنین قیمت سکه امامی در معاملات دوشنبه شب افت و خیز خاصی نداشت و نسبت به دوشنبه دچار افت شد. فعالان بازار گفتند: در صورت تغییر فاز طلا و دلار در چهارمین روز هفته، احتمال احیای ارز تا حدودی وجود دارد.

بازار طلا همچنان بسته است و این در حالی است که دو روز پیش نشستی در مصلی امام خمینی (ره) با جمع کثیری از مقامات دولتی از جمله معاونت بازرگانی سازمان امنیت استان تهران برگزار شد. و خدمات وزارت حراست، اعضای اتاق اصناف ایران و تهران و با حضور بازاریان تشکیل شد.

در همین راستا، نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، نقره و سکه تهران، با بیان اینکه علیرغم هماهنگی بین وزارت حریم خصوصی و اتحادیه طلا، شب گذشته سخنان نامناسبی متوجه طلافروشان شد برنامه تلویزیونی و همچنین عضو کمیسیون مجلس نود است. آنها با غیرقانونی خواندن سکوت نامه به دلیل عدم ثبت موجودی، گفتند “نباید برای طلافروشان استثنا قائل شد”. این موضوع باعث می شود واحدهای طلا نگران آینده خود باشند.

در شرایط فعلی، تحلیلگران بازار معتقدند در صورت افزایش قیمت طلا و دلار در بازار فعلی، این اتفاق ممکن است تا حدی تعادل سمت صعودی را سنگین کند. تکنسین های بازار می گویند مرز 40 میلیون و 800 هزار تومان مهم است. معامله گران سکه در بازار هستند و در صورت بالا بودن در صورت تثبیت این حد، سکه به احتمال زیاد وارد کانال 41 میلیون تومان می شود. در غیر این صورت در صورت گم شدن سقف فعلی سکه، ممکن است سکه تا محدوده 40 میلیون و 500 هزار تومان کاهش یابد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=39180

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.