• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

سیمان انتظارات تورمی را برآورده نکرد

  • کد خبر : 34760
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
سیمان انتظارات تورمی را برآورده نکرد

۷۲ درصد سیمان عرضه شده در رینگ فیزیکی بورس کالای ایران معامله شد. تولید و عرضه مستمر سیمان در رینگ فیزیکی باعث شده است که معاملات این محصول خارج از جریان رشد قیمت در بازارها باقی بماند و بیشتر معاملات با کمترین حاشیه و با نرخی نزدیک به قیمت پایه انجام شود. .

اخبار اقتصادی، در دومین هفته بهمن ماه سال جاری در رینگ صنعتی بورس کالای ایران در مجموع یک میلیون و 533 هزار تن سیمان به فروش رسید. در حالی که محدودیت واحدهای فولادی در گازرسانی باعث کاهش تولید و عرضه این محصول در رینگ فیزیکی بورس کالای ایران شده است. به همین ترتیب واحدهای سیمانی به عرضه محصول در رینگ فیزیکی ادامه می دهند.

72 درصد از پیشنهادات مذاکره شد.

سیمان در دومین هفته بهمن ماه با قیمت پایه 621 تومان تا 2547 تومان در ریمگ صنعتی بورس کالای ایران عرضه شد. در حالی که سیمان فله نوع 1-325 مقرون به صرفه ترین محصول عرضه شده در این بازار بود. سیمان سفید کیسه ای بالاترین قیمت پایه را داشت. برای این محصول یک میلیون و 393 هزار تن تقاضا ثبت شد که در نهایت منجر به فروش یک میلیون و 103 هزار تن سیمان در این بازار شد. به این ترتیب 72 درصد از حجم پیشنهاد در این روز مذاکره شد.

اگرچه اغلب سیمان های عرضه شده در رینگ فیزیکی بورس کالا با نرخ مبنا معامله می شد. برتری تقاضا بر عرضه در برخی مناطق باعث شد سیمان برخی واحدهای تولیدی مانند سیمان ماندشتی، سیمان فراز فیروزکوه، سیمان ساوه، قشم و بهبان با رقابت 22 تا 37 درصدی به بازار عرضه شود.

این در حالی است که اکثر معاملات سیمان در رینگ فیزیکی بورس کالا با نرخ پایه ارز انجام شده است که افزایش انتظارات تورمی و رشد نرخ ارز در بازار داخلی باعث افزایش قیمت محصولات بیشترین در بازار داخلی شده است. حلقه داخلی ، اما معاملات سیمان در آرامش کامل انجام شد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=34760

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.